خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

پایین‌ترین قیمت ممکن برای نفت در بودجه ۹۴در نظر گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۰۸۹

از جمله مسائل دیگری که باید در بودجه سال آینده مورد توجه قرار بگیرد، این است که بودجه بر اساس بودجه صفر نوشته نشود و مبنای آن الزاما سنوات گذشته نباشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در رابطه با قیمت نفت در لایحه بودجه ۹۴ با بیان اینکه باید میانگین قیمت نفت در ۳۰ سال گذشته را بررسی کرد، گفت: با توجه به این بررسی باید پایین‌ترین قیمت ممکن برای نفت در بودجه در نظر گرفته شود که فکر می‌کنم این قیمت در حدود ۷۵ تا ۸۰ دلار باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، غلامعلی جعفرزاده عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و تدوین بودجه سال آینده، اظهار کرد: تمام دولت‌ها می‌خواهند بودجه روند رو به رشد داشته باشد اما باید این رشد منطقی و واقع بینانه باشد.

وی ادامه داد: باید در لایحه بودجه ۹۴ ضرورت‌های ما اولویت بندی شود و بر همین اساس قانون بودجه را تدوین کرد. بر همین اساس باید نسبت تخصیص اعتبارات بر اساس اولویت‌ها باشد و تا جایی که مقدور است هزینه‌های جاری کاهش داده شود و پروژه‌های عمرانی در اولویت قرار بگیرد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: دولت باید بودجه سال آینده را انقباضی تنظیم کند و در بودجه عمرانی با رعایت شاخص‌ها انبساطی عمل کند.

جعفرزاده همچنین در رابطه با قیمت نفت در لایحه بودجه ۹۴ با بیان اینکه باید میانگین قیمت نفت در ۳۰ سال گذشته را بررسی کرد، گفت: با توجه به این بررسی باید پایین‌ترین قیمت ممکن برای نفت در بودجه در نظر گرفته شود که فکر می‌کند این قیمت در حدود ۷۵ تا ۸۰ دلار باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نباید بودجه به سمت قانون نویسی برود زیرا بودجه برنامه است، تصریح کرد: دولت با لایحه‌ای که در مورد دائمی کردن احکام بودجه ارائه کرده، نشان داده است که بودجه به سمت عملیاتی شدن می‌رود.

وی ادامه داد: از جمله مسائل دیگری که باید در بودجه سال آینده مورد توجه قرار بگیرد این است که بودجه بر اساس بودجه صفر نوشته نشود و مبنای آن الزاما سنوات گذشته نباشد.

جعفرزاده با بیان اینکه لایحه دولت نشان می‌دهد که دولت به سمت بودجه نویسی منطقی پیش می‌رود، گفت: البته بودجه سال آینده کل کشور به صورت متمرکز در تهران تدوین شده است و این موضوع باعثمی‌شود تا در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس بحث‌های بیشتری در رابطه با بودجه مطرح شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز