خبرگزاری کار ایران

تأخیر یک ساله در پرداخت «سنوات خدمت» ۵ کارگر بازنشسته شهدآب

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۹۹۶

آذر ماه سال گذشته من به همراه ۴ کارگر دیگر کارخانه شهد آب با استفاده از تسهیلات مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شدیم اما کارفرما به بهانه نداشتن منابع مالی سنوات پایان خدمت ما ۵ کارگر را پرداخت نکرد.

۵ نفر از کارگران کارخانه «شهد آب» ارومیه که در آذرماه سال(۹۲) بازنشسته شده‌ بودند هنوز موفق به دریافت سنوات پایان خدمت خود نشده‌اند.

«ویدا حاجیان» یکی از کارگران بازنشسته کارخانه شهد آب ارومیه میانگین مبلغ سنوات خدمت بازنشستگان این کارخانه را با توجه به میزان سوابق کاریشان حدود ۲۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: آذر ماه سال گذشته من به همراه ۴ نفر از همکارانم با استفاده از تسهیلات مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شدیم اما کارفرما به بهانه نداشتن منابع مالی، حق سنوات پایان خدمت ما را پرداخت نکرد.

به گفته این کارگر بازنشسته، ۵ کارگر بازنشسته بعد از مدت‌ها دوندگی سرانجام موفق شدند در تاریخ سوم خرداد ماه سال جاری در قبال سنوات پایان کار خود از کارفرما چک دریافت کنند، اما با وجود آنکه زمان وصول چک مرداد ماه بود آنان تا به امروز نتوانسته‌اند پول‌شان را دریافت کنند.

او گفت: چک‌هایی که بابت سنوات پایان خدمت ما صادر شده علاوه بر آنکه هیچ کدام موجودی ندارند، امضاء چک‌ها نیز توسط بانکها تایید نمی‌شود.

حاجیان تصریح کرد: خانواده‌های کارگران بازنشسته برای حق سنوات برنامه ریزی کرده‌اند اما با روالی که کارفرما در پرداخت سنوات بازنشستگان در پیش گرفته است، با طولانی شدن زمان تبدیل چک به پول، ارزش پول کارگران نیز کاهش می‌باید.

او گفت: با چند وکیل در زمینه مشکلاتمان مشاوره کرده‌ایم. رقم پیشنهادی این وکلا برای قبول پرونده‌های اینچنینی در صورت شکایت رقمی حدود ۵ الی ۶ میلیون تومان است که پرداخت آن در توان ما نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز