خبرگزاری کار ایران

تغییر قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی در دستور کار مجلس قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۹۶۵

«فعالان حقوق صنفی کارگران معتقدند این طرح به محرومیت یک میلیون کارگر ساختمانی از پوشش بیمه تامین اجتماعی و لغو پوشش بیمه‌ای حداقل ۳۰۰ هزار کارگر ساختمانی منجر می‌شود. / در تاریخ ۲۵ آبان‌ماه حدود هزار نفر از کارگران ساختمانی به نشانه اعتراض در مقابل ساختمان مجلس تجمع کرده بودند.»

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان دربارهطرح تغییر ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانیدر دستور کار مجلس قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمدحسین فرهنگی» عضو هیات رئیسه مجلس صبح امروز(دوشنبه ۳ آذر) در آغاز صحن علنی مجلس گفت گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره طرح تغییر ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در دستور کار قرار گرفته است.

فعالان حقوق صنفی کارگران ساختمانیمعتقدنداین طرح به محرومیت یک میلیون کارگر ساختمانی از پوشش بیمه تامین اجتماعی و لغو پوشش بیمه‌ای حداقل ۳۰۰ هزار کارگر ساختمانی منجر می‌شود.

گفتنی است سازمان تامین اجتماعی تا سال گذشته ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی را بیمه کرده است و در صورت تصویب این طرح، بیمه حدود ۴۰ درصد از این کارگران لغو خواهد شد.

پیش از این، در تاریخ ۲۵ آبان‌ماه حدود هزار نفر از کارگران ساختمانی به نشانه اعتراض در مقابل ساختمان مجلستجمعکرده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز