خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار استان البرز:

کاهش حوادثناشی از کار، در سطح کارگاه‌های استان البرز

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۹۳۷

ارتقا بازرسی‌ها و دایر کرددن کمیته‌های حفاظت ایمنی می‌تواند به عنوان عوامل بازدارنده در حوادثکار باشد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در نشست هماهنگی بازرسان کار استان، مهم‌ترین مسوولیت بازرسان کار را حفظ و صیانت از نیروی کار دانست.

به گزارش ایلنا در کرج، علی ایمانی در این نشست با تجلیل از تلاش بازرسان کار این اداره کل گفت: سلامت، سختکوشی، تلاش، پاکدستی و تخصص مهم‌ترین صفات بازرسان کار است.

وی در ادامه افزود: این صفات در بازرسان کار بدلیل اظهار نظرصریح و شفاف که در حوادثناشی از کار، دفاع از نظرات خود در مراجع مختلف و نظارت جدی بر حسن اجرای قوانین دارند، بارز است و بازرسان ما با تمام توان و امکانات فنی و نظارتی موجود در تلاش هستند با نظارت کافی بر کارگاه‌ها و الزام کارفرمایان به رعایت مقررات ایمنی و حفاظت کار در پیشگیری از حوادثگام بردارند.

ایمانی از کاهش چشمگیر حوادثناشی از کار در سطح کارگاه‌های استان در هشت ماه اول سال ۹۳ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۳ تاکنون با بازرسی‌های فنی، توجیهی و ادواری از سوی بازرسان کار این اداره کل در راستای وظایف ذاتی آنان مبنی بر حفظ و صیانت از نیروی کار و ایمن سازی محیط کار به میزان ۴۱ درصد کل حوادثناشی از کار و ۲۵ درصد حوادثمنجر به فوت در استان البرز کاهش یافته که امید است این روند ادامه یابد.

این مسئول اظهار داشت: ارتقا بازرسی‌ها می‌تواند، در کاهش حوادثنقش اساسی داشته و دیگر عاملی که در کاهش حوادثمی‌تواند نقش آفرین باشد تشکیل و دایر کردن کمیته‌های حفاظت ایمنی است که خود به عنوان عامل بازدارنده در حوادثکار است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین بر بهینه سازی فعالیت‌ها، و وظایف، از جمله نظارت دقیق و مستمر بر مسائل ایمنی و حفاظت فنی و بهداشت کار، نظارت بر فعالیت دفا‌تر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی، انجام بازرسی‌های دوره‌ای، مستند سازی بازرسی‌ها، ارائه آمار دقیق و برنامه ریزی‌های تخصصی و آموزشی جهت پیشگیری از حوادثکار در استان از سوی بازرسان کار تاکید کرد.

گفتنی است این نشست، با هدف بهبود روند کار بازرسان در رسیدگی، نظارت بر اشتغال اتباع بیگانه و اجرای طرح ساماندهی و شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز شاغل در کارگاه‌های استان، ارتقای سطح ایمنی و آموزش روشهای پیشگیری از حوادثکار در کارگاه‌ها، ارتقای کمی و کیفی تشکلهای کارگری و کارفرمائی و تحلیل و پایش وضعیت واحدهای مشکل دارو ارتقای فرهنگ کار و تعاون و نحوه ارائه فرمهای طرح پیمایش مزد از سوی بازرسان کار به کارفرمایان در بازرسی‌ها در استان تشکیل شد و موضوعات مذکور مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

همچنین تبیین سیاست حوزه معاونت روابط کار، خویش بازرسی واحدهای تولیدی در جهت کاهش و پیشگیری حوادثناشی از کار، خصوصا در کارگاه‌های ساختمانی که درصد زیادی از حوادثمذکور را شامل می‌شود و تشکیل کمیته مربوط و نظارت بر فعالیت پیمانکاران و احراز صلاحیت آنان و همچنین ارتقا آموزش درون کارگاه‌ها از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز