خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پژوهش‌های سیاسی و اجتماعی روسیه در نشست مطبوعاتی:

توسعه روابط با ایران برای مسکو اهمیت راهبردی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۷۹۴

روابط ایران و روسیه ظرفیت های گسترده ای دارد که از آن می توان برای گسترش همکاری ها در عرصه هایی همچون اقتصادی و بازرگانی، علمی و پژوهشی و صنعتی و فناوری های پیشرفته استفاده کرد.

یفسییف روز یکشنبه در نشستی مطبوعاتی افزود: ایران و روسیه در توسعه روابط با یکدیگر منافع راهبردی دارند و این امر زمینه برای نزدیکی بیشتر دو کشور را فراهم کرده است.

رییس مرکز پژوهش های سیاسی و اجتماعی روسیه گفت: ایران شریک بسیار مهم روسیه است و توسعه روابط با این کشور برای مسکو اهمیت راهبردی دارد.

ولادیمیر یفسییف یادآورشد: دو کشور برای گسترش همکاری های خود در عرصه‌های مختلف عزم جدی دارند و مقام های ایرانی و روس برای این هدف تلاش می کنند.

وی افزود: روابط ایران و روسیه ظرفیت های گسترده‌ای دارد که از آن می‌توان برای گسترش همکاری ها در عرصه هایی همچون اقتصادی و بازرگانی، علمی و پژوهشی و صنعتی و فناوری های پیشرفته استفاده کرد.

یفسییف بر ضرورت توجه سران ایران و روسیه به توسعه همکاری های نظامی و امنیتی تاکید کرد و گفت: دو کشور در جهت این همکاری‌ها می توانند رزمایش‌های مشترک برگزار کنند.

تحلیلگر روس در عین حال یادآورشد ایران و روسیه اگر هدف‌ها را تعیین نکنند همکاری‌های گسترده و راهبردی میان دو کشور تحقق نخواهد یافت.

رییس مرکز پژوهش‌های سیاسی و اجتماعی روسیه با تحسین سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: دکتر حسن روحانی شخصی است که با همکاری با آن می توانیم در روابط دو کشور پیشرفت کنیم.

یفسییف همچنین برخی ادعاها در مورد ماهیت برنامه هسته ای ایران را رد کرد و گفت: ایران به هیچ وجه در پی ساخت سلاح اتمی نیست.

وی در مورد تحریم های یکجانبه غرب و آمریکا در مورد ایران گفت: این تحریم ها ارتباطی با برنامه هسته‌ای ایران ندارند و برای جلوگیری از پیشرفت و توانمندتر شدن این کشور وضع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز