خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران:

۹ پروژه توسعه‌ای فاضلاب تهران آماده جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۶۵۹

با توجه به وضعیت توپوگرافی شهر تهران در پروسه جمع آوری و انتقال سیال فاضلاب به تصفیه خانه مقدار قابل توجهی انرژی استحصال می شود که قابل بازیافت به میزان قابل توجهی انرژی الکتریکی می باشد و قابلیت تضمین خرید برق تجدید پذیر از سوی سازمان انرژی های نو ایران وجود دارد.

مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آب و فاضلاب گفت: شرکت فاضلاب تهران برای احداثو ارتقای ۷ تصفیه‌خانه و اجرای بخشی از شبکه جمع‌آوری فاضلاب مناطق ۱۸ و ۲۱ آماده جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.


به گزارش ایلنا، اصغر ریاضتی اظهار داشت: این پروژه‌ها در قالب احداثمدول تصفیه‌خانه فاضلاب، عملیات لوله‌گذاری، ایجاد شبکه و تاسیسات فاضلاب، تولید برق با استفاده از پتانسیل هیدرولیکی شبکه فاضلاب با ارزش ۲۶ هزار و ۹۲۲ میلیارد ریال خواهد بود.


اصغر ریاضتی این طرح‌ها را شامل ۷ تصفیه‌خانه به ظرفیت ۳۷۶ میلیون مترمکعب در سال و ۲۵۶ کیلومتر شبکه عنوان کرد و افزود: طبق طراحی انجام شده، این تصفیه‌خانه‌ها در محدوده‌های مختلف تهران همچون شهرک آفتاب، تصفیه خانه غرب تهران در اراضی فیروز بهرام، محدوده لویزان، سرخه حصار و تصفیه خانه فاضلاب شمال غربی احداثخواهد شد و طبق تعهدات وزارت نیرو پساب این تصفیه‌خانه‌ها به صورت تضمینی از سرمایه‌گذاران خریداری می‌شود.


مهندس ریاضتی همچنین به پروژه تولید برق با استفاده از پتانسیل هیدرولیکی شبکه فاضلاب تهران اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیت توپوگرافی شهر تهران در پروسه جمع آوری و انتقال سیال فاضلاب به تصفیه خانه مقدار قابل توجهی انرژی استحصال می شود که قابل بازیافت به میزان قابل توجهی انرژی الکتریکی می باشد و قابلیت تضمین خرید برق تجدید پذیر از سوی سازمان انرژی های نو ایران وجود دارد.

وی جمعیت تحت پوشش این تاسیسات را حدود ۵/۴ میلیون نفر عنوان کرد و ادامه داد: هدف اصلی ما سرعت بخشیدن به اجرای طرح و بهره‌مندی تمامی مردم تهران از خدمات فاضلاب شهری است که با احداثاین تصفیه‌خانه‌ها و همچنین ۲۵۶ کیلومتر شبکه در منطقه ۲۱ و بخشی از منطقه ۱۸ شهرداری تهران، گام مهمی در رسیدن به این هدف برداشته خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز