خبرگزاری کار ایران

سرپرست بانک سرمایه:

سود انباشته «بانک سرمایه» ظرف دو ماه آینده توزیع می‌شود / مطالبات معوق بانک در دست ۱۱ شرکت است

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۶۲۹

مطالبات معوق بانک سرمایه در دست یازده شرکت حقیقی است که تا دو هفته آینده ۵۰ تا ۶۰ درصد مطالبات وصول خواهد شد بجز یکی دومورد که متعلق به بابک زنجانی است و دارای مشکلات حقوقی است.

سرپرست بانک سرمایه با بیان این مطلب که سود بانک سرمایه از سال ۹۰ توزیع نشده است، گفت: به دلیل مشکلاتی که برای ۳۷ درصد سهام بانک به وجود آمد توزیع سود متوقف شد که با قوه قضاییه همکاری‌هایی انجام شده است و ظرف دو ماه آینده مشکلات برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ شهاب الدین غندالی؛ سرپرست بانک سرمایه در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد، رشد منابع این بانک را ۱۷.۴ درصد اعلام کرد و ادامه داد: بانک سرمایه بین بانک های خصوصی از لحاظ میزان رشد منابع رتبه چهارم را در اختیار دارد..

وی بنگاه داری این بانک را ۶۰ درصد کل سرمایه بانک دانست و ادامه داد: ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه بانک در بنگاه داری سرمایه گذاری شده است.

غندالی با بیان این مطلب که اطلاعات دقیقی از میزان معوقات بانک ندارم، گفت: مطالبات معوق بانک سرمایه در دست یازده شرکت حقیقی است که تا دو هفته آینده ۵۰ تا ۶۰ درصد مطالبات وصول خواهد شد بجز یکی دومورد که متعلق به بابک زنجانی است و دارای مشکلات حقوقی است.

سرپرست بانک سرمایه با بیان این مطلب که برای انتقال امور بانکی معلمان از بانک ملی به بانک سرمایه صحبت‌هایی با دولت شده است، افزود: اما ابتدا باید ساختارهای مورد نیاز از جمله گسترش شعب بانک که در حال حاضر ۱۴۰ شعبه در کل کشور است و ۷۰ شعبه آن در تهران است را در برنامه خود قرار دهیم و همچنین در بانکداری الکترونیک را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه نگرانی از بابت تحقیق و تفحص از بانک سرمایه نداریم ادامه داد: مسئله تفحص از بانک سرمایه در کمیسیون اقتصادی مطرح وتصویب شده که در نوبت هیات رئیسه مجلس است و باید روال قانونی را طی کند از آنجا که پرسش حق نمایندگان است ما هم مشکلی برای افشای حقایق نداریم و با آنها همکاری خواهیم کرد.

وی با اشاره به دلایل برکناری مدیرعامل سابق بانک سرمایه، افزود: ما از ایشان درخواست رسیدگی و ساماندهی به مشکلات سهام بانک، مطالبات معوق، ساختار نیروی انسانی، بانکداری الکترونیک را کرده بودیم اما به دلیل عدم انجام این امور به طور موقت بنده سرپرستی بانک را بر عهده گرفته‌ام.

غندالی در خصوص انتخاب مدیر عامل جدید برای بانک گفت: یک تیم تخصصی ۴ الی۵ نفره تشکیل شده است که در حال بررسی گزینه های مختلف هستند از آنجا که مشکلات مدیریتی بانک سرمایه طی سال‌های گذشته به دلیل انتخاب های نادرست بوده است تمام تلاشمان را می کنیم شخصی که اشراف کامل به مسائل بانک‌های خصوصی و تجاری داشته باشد برای این سمت انتخاب شود.

وی با بیان این مطلب که تاکنون بانک مرکزی جوابی در خصوص انتخاب بنده نداده است افزود: البته استعلام از نهادهای امنیتی مثبت بوده است و از آنجا که این بانک جز زیر مجموعه های صندوق ذخیره فرهنگیان است یکی از اعضای صندوق برای عضویت هیات مدیره بانک حضور خواهد داشت.

سرپرست بانک سرمایه با اشاره به اینکه تقسیم سود بانک سرمایه از سال ۹۰ تا کنون انجام نشده است، ادامه داد: ۳۷ درصد از سهام بانک در اختیار افرادی غیر از فرهنگیان است که موجب به وجود آمدن تنش در بانک شده است که با هماهنگی های انجام شده با قوه قضاییه امیدواریم این مشکل به زودی حل شود، پس از حل این مشکل و ظرف یکی دو ماه آینده سودهای انباشته توزیع خواهد شد.
غندالی افزود: سعی ما براین است این سهام را که از دایره جامعه فرهنگی کشور به دلیل سو مدیریت خارج شده است خودمان خریداری کنیم و به دست افراد حقیقی و معلمین بازگردانیم.

وی در ادامه به ماجرای خرید سرمایه بانک سرمایه از سوی شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۱۳۸۴ و در زمان ریاست آقای شیبانی به عنوان ریییس کل بانک مرکزی صدور مجوز برای تاسیس بانک‌های خصوصی متوقف شد و در آن زمان شهرداری که به دنبال دریافت مجوز بانک شهر بود موفق به گرفتن مجوز نشد.

سرپرست بانک سرمایه افزود: در آن زمان شیبانی از بانک سرمایه درخواست فروش۲۰ درصد سهام بانک را به شهرداری داد و ما تنها با فروش ۱۰ درصد موافقت کردیم و این کار انجام نشد.

غندالی ادامه داد: در سال‌های آینده شهرداری موفق به جمع‌اوری ۳۷ درصد سهام بانک شد اما با شروع مجدد دادن مجوز به تاسیس بانک خصوصی شهرداری مجوز بانک شهر را دریافت کرد و آن‌ها نیز شروع به فروش این سهام کردند.

غندالی درخصوص حمایت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان از بانک سرمایه گفت: ۱۲۰ هزار مدرسه، یک میلیون معلم شاغل و ۸۰۰ هزار نفر معلم بازنشسته همچنین صندوق ذخیره فرهنگیان پشت سر این بانک هستند اما در این چند سال امکاناتی فراهم نشده است که با نک سرمایه بتواند از چنین منابع قوی خود حداکثر استفاده را ببرد.

وی با اشاره به برنامه های آتی بانک گفت: افزایش تعداد شعب، ‌گسترش بانکداری الکترونیک و جذب سپرده‌های واقعی جز برنامه‌های مان است که مذکرات انجام شده با جامعه پزشکان، ‌جامعه معلمین و سایر موسسات سعی بر انجام آن داریم.

سرپرست بانک سرمایه ادامه داد: صحبت‌هایی با وزیر آموزش و پرورش جهت بهره بردن از بازار آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیتهای مدارس شده است و در جهت ارتباط با بانک‌های بزرگ جهانی توافقات خوبی با مجارستان داشته‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز