خبرگزاری کار ایران

صبح امروز و به میزبانی قم؛

کنگره جهانی جریان های تکفیری از دیدگاه اسلام آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۵۱۹

علمای برجسته شیعه از جمله آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله سبحانی و علمای برجسته اهل سنت از جمله آقای مولوی عبدالحمید در این مراسم حضور دارند / این کنگره جهانی، در دو روز و به میزبانی شهر قم برگزار می شود.

با حضور اندیشمندان برجسته از سراسر جهان اسلام، کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام، صبح امروز و با حضور برخی از مراجع تقلید شیعه و اندیشمندان علمای حوزه های علمیه شیعی و همچنین بسیاری از اندیشمندان و علمای اهل تسنن از بسیاری از کشورهای جهان، صبح امروز در سالن همایش های بین المللی رسول اعظم(ص) قم آغاز به کار کرد.

در کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام که در دو روز متوالی و با مدیریت علمی آیت الله سبحانی و اشراف آیت الله مکارم شیرازی برگزار می شود، این دو مرجع تقلید حضور داشته و قرار است در قالب سخنرانی، به ارائه دیدگاه های خود در خصوص جریان های افراطی و تکفیری بپردازند؛ سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی و پس از آن آیت الله سبحانی و آیت الله جنتی از اولین برنامه های پیش بینی شده این همایش است که در نوبت صبح اولین روز این کنگره جهانی انجام می شود.

در این کنگره جهانی، به گفته مسئولان اجرایی مراسم، حدود یک هزار عالم و اندیشمند از سراسر جهان اسلام حضور دارند، که حدود ۳۰۰ تن از آنان از علما و اندیشمندان برجسته خارجی بوده و اکثریت آنان را علمای اهل سنت تشکیل می دهند.

از علمای شیعی حاضر در این مراسم، آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله محمدی ری‌شهری رئیس دانشگاه دارالحدیث، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر انقلاب اسلامی ایران، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، آیت الله امینی امام جمعه موقت قم، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیت الله تسخیری مشاور رهبر انقلاب اسلامی ایران در امور جهان اسلام، آیت الله اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله غروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، آیت الله علوی بروجردی، برخی دیگر از اعضای مجلس خبرگان رهبری ایران، برخی دیگر از اعضای جامعه مدرسین، ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه حضور دارند.

همچنین بسیاری از علما و اندیشمندان اهل تسنن در کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از منظر علمای اسلام حضور دارند که از جمله مهمترین آن ها می توان به آقای مولوی عبدالحمید اشاره کرد.

شخصیت‌های سیاسی مطرحی نیز در این کنگره جهانی حاضر هستند که از جمله آن ها آقای ابراهیم جعفری وزیر خارجه کشور عراق است.

خاطرنشان می شود کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام، تلاش دارد از ابعاد علمی خطر جریان های تکفیری را در دو روز در قالب سخنرانی، مقاله و کمیسیون های چهارگانه مورد بررسی قرار دهد.

هزار چکیده مقاله به دبیر خانه این کنگره ارسال شد که ۷۰۰مقاله مورد بررسی قرار گرفت و ۱۰۴ مقاله به مرحله پایانی راه پیدا کرده و بخشی از آنها امروز و فردا توسط صاحبان مقاله قرائت خواهند شد؛ در روز دوم نیز ۶۰ مقاله در کمیسیون های تخصصی ارائه می شوند.

اخبار بعدی این کنگره جهانی در خبرگزاری ایلنا منتشر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز