خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور تاکید کرد؛

لزوم شکل‌گیری دیپلماسی مواد مخدر در وزارت امور خارجه

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۳۴۰

با افزایش اشتغال و کاهش بیکاری شاهد کاهش ورودی پرونده در دادگستری می‌شویم.

دادستان کل کشور در آیین تودیع و معارفه دادستان سابق و جدید مرکز استان کرمان گفت: دادسرا خط مقدم برخورد با مفاسد و کژی‌هاست.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه توسعه نیازمند امنیت است، افزود: سنگ زیربنای جامعه دینی ما این است که ارتباطات این شهر بر اساس توحید بنا شده باشد.

دادستان کل کشور عنوان کرد: عدالت، معنویت، اخلاق و عقلانیت شاخصه‌ حرکت جمعی ما در جامعه دینی است و اگر بخواهیم به نقطه قابل‌ قبولی در حوزه فرهنگ و اقتصاد مدنظر مقام معظم رهبری برسیم باید ارتباطات بر اساس شاخصه‌های اخلاقی شکل گیرد.

وی گفت: در حوزه پیشگیری هر چه فعال‌تر عمل شود تعداد پرونده‌ها کاهش می‌یابد و فقرزدایی از چهره استان کرمان موجب کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی عنوان کرد: با افزایش اشتغال و کاهش بیکاری شاهد کاهش ورودی پرونده در دادگستری می‌شویم.

وی قضاوت را سخت‌ترین کار خواند و افزود: دادرسی، قضاوت عادلانه، شناخت حق، گرایش به حق و ایستادگی در راه حق کار آسانی نیست و به همین دلیل اجر و پاداش فوق‌العاده‌ای برای اجرای عدالت بیان شده است.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه موادمخدر تهدیدی برای فرهنگ، اقتصاد و صلابت مردم ایران است، افزود: به نظرم کارهای زیادی در مبارزه با مواد مخدر به ویژه در بخش انتظامی و قضایی شده است و دستگاه قضایی و امنیتی کارنامه درخشانی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی عنوان کرد: در بحثمواد مخدر فقط مبارزه کافی نیست بلکه نگاه جامع را می‌طلبد و باید دیپلماسی مواد مخدر در وزارت امور خارجه داشته باشیم و شاهد نگاه مبارزه با مواد مخدر در یک دیپلماسی فعال باشیم.

وی با تاکید بر انجام فرهنگ‌سازی برای ایجاد تنفر نسبت به پدیده مواد مخدر ادامه داد: کشور ما ظرفیت‌های زیادی دارد و باید در بخش مبارزه با موادمخدر به‌کار گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی عنوان کرد: مسئله مواد مخدر و مبارزه با آن باید دغدغه همه کشور باشد و می‌توانیم گام‌های بلندی با همکاری و همدلی در راستای مبارزه با این پدیده شوم داشته باشیم.

وی اظهار کرد: انگیزه طلاق در برخی از استان‌ها و علت وقوع برخی از سرقت‌ها مربوط به مواد مخدر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه برای جبران کمبود نیروی قضایی در استان کرمان تلاش می‌کنیم، یادآور شد٬ اثر هر حکمی در اجرای آن مشخص می‌شود و خواستار تلاش مضاعف در احکام صادره هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز