خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

هدف تحریم‌های غرب تغییر نظام روسیه است

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۲۹۹

وزیر خارجه روسیه امروز در دیداری با اعضای شورای این کشور درباره سیاست داخلی و خارجی گفت که هدف غرب از اعمال تحریم علیه مسکو تنها تغییر نظام سیاسی آن است و کشورهای غربی این موضوع را پنهان نمی‌کنند.

وزیر خارجه روسیه امروز - شنبه - گفت که غرب هدف خود از اعمال تحریم‌ها علیه این کشور را که تغییر نظام سیاسی مسکو است، پنهان نمی‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز در دیداری با اعضای شورای این کشور درباره سیاست داخلی و خارجی گفت که هدف غرب از اعمال تحریم علیه مسکو تنها تغییر نظام سیاسی آن است و کشورهای غربی این موضوع را پنهان نمی‌کنند.

وی در همین راستا اضافه کرد: «آشکارا اعلام می‌کنند که تحریم‌ها اقتصاد مسکو را نابود می‌کند و باعثافزایش اعتراض‌های مردمی می‌شود. مشخص است که تصمیم ندارند تا تغییری در روند سیاسی خود دهند، اما می‌خواهند نظام سیاسی روسیه را تغییر دهند.»

لاوروف در ادامه افزود که برخی ادعاها مبنی بر منزوی شدن روسیه حتی ارزش بحثکردن ندارد.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: «اقتصاد ما به‌دلیل تحریم‌ها آسیب دیده است، اما برای کشورهایی که این تحریم‌ها را علیه ما اعمال کرده‌اند هم هزینه‌های سنگین اقتصادی در بر داشته است.»

لاوروف در بخش دیگری از دیدار خود درباره فاصله ایجاد شده میان هدف‌های آمریکا و فرصت‌های واقعی برای ارتباط با روسیه گفت: «هزاران سند در دست داریم که نشان می‌دهند سفرای آمریکا از مقام‌های بلندپایه کشورهای دیگر در سرتاسر جهان می‌خواهند تا با تحت فشار قرار دادن روسیه، این کشور را به جمع خود ملحق کنند.»

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که با وجود اصرار سفرای آمریکایی مبنی بر فشار آوردن به روسیه از طریق کشورهای مختلف، همچنان اختلاف میان هدف‌های جهانی آمریکا و فرصت‌های واقعی برای این کشور بیشتر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز