خبرگزاری کار ایران

مربیان خلاقیت‌‌را از بازیکنان نگیرند؛

مهاجرانی: استقلال شرایط بهتری دارد / بازیکنان با ذهنیت‌دفاعی وارد دربی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۲۱۶

از نظر نیروی‌انسانی شرایط استقلال یک مقدار بهتر است و بازیکنان‌خوبی در این تیم هستند و طبیعی است مربی پرسپولیس در مصاحبه هایش صحبت از کمبود بازیکن می‌کند…

سرمربی سابق تیم ملی‌فوتبال‌ایران معتقد است ذهنیت مربیان در دربی به بازیکنان در زمین منتقل می‌شود و به همین دلیل است که در این بازی‌خاص، توانایی بازیکنان محدود می‌شود چون با تفکر دفاعی به میدان می‌آیند و در صورتی که بازیکن‌ایرانی خلاق است و نیاز به فضا دارد.

گفت‌وگوی حشمت مهاجرانی با خبرنگار ایلنا را در زیر بخوانید:

دربی ۷۹ را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

بازیکنان برای حضور در این بازی انگیزه خاص خودشان را دارند. مطمئناً ۲ مربی حریف خودشان را آنالیز کرده‌اند و تمام نکات لازم را به بازیکنان گوشزد می‌کنند، اما بازیکن وقتی وارد بازی می‌شود، هیجان بازی او را می‌گیرد و این بازی بر مبنای کارهای تاکتیکی مد نظر مربیان نیست و اتفاقات و دوندگی و جنگندگی است که نتیجه دربی را رقم می‌زند.

چرا چنین اتفاقی در دربی می افتد؟
این یک بازی خاص است. هر موقع تیم‌ها با هر بازیکنی چه ملی و چه غیر ملی وارد دربی شوند، انگیزه بازیکنان از بین نمی‌رود. در همه‌جای دنیا همین است و امیدوارم این بازی بدون‌درگیری برگزار شود و مردم پای تلویزیون و آنهایی که به استادیوم می‌روند، از این بازی لذت ببرند. هر دو تیم این نکات را در نظر می‌گیرند و امیدوارم بازی خوبی شود.

شرایط دو تیم را درآستانه دربی ۷۹ چطور می‌بینید؟
از نظر نیروی انسانی شرایط استقلال یک مقدار بهتر است و بازیکنان خوبی در این تیم هستند و طبیعی است مربی پرسپولیس در مصاحبه‌هایش صحبت از کمبود بازیکن می‌کند که امیدوارم مصدومان پرسپولیس به این بازی برسند.

مردم از مساوی‌های دو تیم در دربی خسته شده‌اند. چرا این بازی بدون‌گل و کسل‌کننده می‌شود؟
گل‌زدن یک هنر است و ذهنیتی که بازیکن دارد، از طرف مربی به او منتقل می‌شود. قبل از بازی ذهنیت مربیان دفاعی است و طبیعی است تیم‌ها در این شرایط سخت گل بزنند و گل بخورند. در این حالت خلاقیت بازیکن از او گرفته می‌شود چون بازیکن ایرانی نیاز به فضا دارد تا خلاقیت خودش را نشان بدهد، مثلاً خسرو حیدری را اگر در دفاع محدود کنید، خصوصیات خودش را از دست می‌دهد.

فکر می‌کنید این بازی برنده خواهد داشت؟
برخلاف تمام بازی‌های حرفه‌ای، در این بازی من دنبال فوتبال خوب هستم، چون لیگ ما بازی خوب نداشته و کمتر بازی خوب در لیگ ایران دیده‌ایم و امیدوارم دربی جذابیت‌خاص خودش را داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز