خبرگزاری کار ایران

دریادار سیاری در گرامیداشت روز نیروی دریایی مطرح کرد؛

اعلام برنامه‌های سالروز نیروی دریایی

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۱۲۴

۷ آذر که سالروز نیروی دریایی است به عملیات مروارید برمی گردد که نیروی دریایی توانست در جنگ تحمیلی به چند دستاورد مهم از جمله از بین بردن تمام نیروی دریایی دشمن، محاصره اقتصادی دشمن، ‌ انهدام دو پایانه نفتی دشمن و حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در آبهای ساحلی دست یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در نشست خبری که امروز به مناسبت گرامیداشت روز نیروی دریایی در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد ضمن عرض تبریک نسبت به هفته بسیج گفت: امیدوارم همه ما بسیجی و باتفکر بسیجی باشیم.

وی ادامه داد: ۷ آذر که سالروز نیروی دریایی است به عملیات مروارید برمی گردد که نیروی دریایی توانست در جنگ تحمیلی به چند دستاورد مهم از جمله از بین بردن تمام نیروی دریایی دشمن، محاصره اقتصادی دشمن، ‌ انهدام دو پایانه نفتی دشمن و حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در آبهای ساحلی دست یابد.

فرمانده نیروی دریایی بیان کرد: عملیات مروارید را باید کمک به اقتصاد جمهوری اسلامی ایران دانست که در طول هشت سال دفاع مقدس در ادامه این عملیات کاروانهای کشتی و ۱۵۰عملیات صادرات و واردات را در کشور به خوبی امن کردند و خلائی در آن ایجاد نشد.

حبیب‌الله سیاری گفت: نیروی دریایی امروز از اهمیت بسزایی برخوردار است و کشور ما یک کشور دریایی است که هم از طریق شمال و هم از طریق جنوب دو هزار کیلومتر مرز دریایی دارد.

فرمانده نیروی دریایی با بیان اینکه مهمترین ساحل دریایی ما سواحل مکران است تصریح کرد: ما منابع متعددی در دریا داریم برای آنکه بتوانیم از آنها استفاده کنیم باید بتوانیم نیروی دریایی قدرتمندی داشته باشیم.

سیاری خاطر نشان کرد: امروز توجه خاصی به نیروی دریایی وجود دارد و نظریه بازگشت به دریا مطرح است و درجهت آن ما فرهنگ سازی خوبی انجام داده ایم.

فرمانده نیروی دریایی با اشاره به صحبتهای مقام معظم رهبری گفت: ایشان مطرح می کنند چگونه می توانیم امروز از منابع متعدد خودمان در دریا استفاده کنیم و جواب مقام معظم رهبری درپاسخ به این سوال امنیت و اقتدار است و تاکید دارند در سایه امنیت ما می توانیم بهره برداری های لازم را از دریا داشته باشیم.

سیاری بیان کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری ما توسعه سواحل مکران را به عنوان مهمترین سواحل دریایی مان در دستور کار قرار دادیم ودر جهت آباد سازی این سواحل اقداماتی را انجام داده ایم.

وی گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما تغییر ماموریت خودمان از یک نیروی دریایی ساحلی به یک نیروی دریایی راهبردی بود زمانی ما فقط در سواحل خلیج فارس و میانه خلیج فارس حضور داشته ایم اما از سال ۸۶ در راستای تدابیر مقام معظم رهبری دایره مسئولیت خود را گسترش داده و گام اول را در مسیر یک نیروی دریایی قدرتمند برداشتیم.

حبیب‌الله سیاری بیان کرد: در این مسیر نیروی دریایی ما حضور همیشگی و روز مره‌ای در مدار ۱۰درجه دارد و تاکنون ۳۲ ناوگروه به این مناطق اعزام کرده ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های ما برای حضور در آب‌های آزاد جهانی مبارزه با تروریسم دریایی و دزدان دریایی است و ما توانسته‌ایم باحضور دائم در این مناطق امنیت را برقرار کنیم.

وی افزود: تا به امروز سه هزار کشتی تجاری را اسکورت کرده و ۱۵ مورد درگیری با دزدان دریایی داشته ایم.

فرمانده نیروی دریایی یادآور شد: ما همچنین با استقرار در منطقه شمال هند برای نشان دادن اقتدار نظامی سفرهایی را برنامه ریزی کرده‌ایم از جمله آنها سفر به باب‌المندب، دریای مدیترانه و دریای سرخ می باشد.

حبیب‌الله سیاری گفت: امیدوارم در سفرهای آینده این چنینی بتوانیم قاره آفریقا را دور بزنیم و وارد اقیانوس اطلس بشویم.

وی افزود: امروز نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران یک نیروی اثر گذار در منطقه است که تمام کشورهای جهان روی توانمندی نیروی دریایی حساب باز می کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگر صحبت‌های خود به برنامه های هفته نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: ما به مناسبت ۷آذر از امروز تا ۱۵ آذر برنامه‌هایی داریم از جمله آنها تجلیل از پیشکسوتان نیروی دریایی و خانواده های معظم شهدا و جانبازان این نیرو، محفل انس با قرآن، دیدار با خانواده‌های شهدا، مراسم نثار گل در مرقد امام(ره)، سخنرانی در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران، صبحگاه مشترک در منطقه سوم دریایی، شرفیابی حضور مقام معظم رهبری، ‌ همایش پیاده روی، دیدار با مسئولان نظامی کشورهای مختلف، رونمایی از کتاب های تهیه شده در نیروی دریایی حضور فرماندهان این نیرو در برنامه‌های مختلف تلویزیونی، ‌ پخش مستندهای مهم نیروی دریایی٬ بحثمردم یاری به ویژه جنوب شرق کشور، ‌ تجلیل از کارکنان وظیفه و نخبه نیروی دریایی از جمله برنامه های فرهنگی نیروی دریایی می باشد.

سیاری گفت: در این ویژه برنامه‌ها ما الحاق دو فروند بالگرد HH بازسازی شده به نیروی دریایی را خواهیم داشت و علاوه بر آن الحاق یک فروند هلی کوپتر ضدسطح که در عملیات‌های واکنش سریع مورد استفاده است نیز داریم.

وی افزود: در این هفته ما از تجهیزات اساسی، موشکهای سطح به سطح و ۵ فروند ناو کلاس فجر نیز رونمایی خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از رونمایی رادار سه بعدی عصر خبر داد که ساخت جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

سیاری در این نشست خبری گفت: در این هفته ما از رادار جدیدی که در سطح اطلاعاتی بسیار کمک‌آفرین است٬ رونمایی خواهیم کرد.

سیاری از پایان ساخت یک داک خشک تعمیرات خبر داد همچنین گفت: ما دراین هفته از توانمندی کامل برای تعمیرات ناوها و موشک‌اندازها در منطقه ولایت رونمایی خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز