خبرگزاری کار ایران

هانی زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

انتفاضه سوم کلید خورده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۷۳۳

در گذشته درگیر‌ی‌ها در اراضی ۱۹۶۷ بود ولی هم اکنون به اراضی ۱۹۴۸ کشیده شده و در حال تشدید است و این امر به فروپاشی رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.

به دنبال افزایش درگیری‌ها میان اسراییلی‌ها و فلسطینیان، حملات مکرر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و ناآرامی‌های اخیر در بیت‌المقدس می‌توان گفت که به طور مشخص انتفاضه سوم آغاز شده و باید گفت که این موضوع محدود به زمان و مکان مشخصی نیست.

«مجید هانی‌زاده» کارشناس مسائل بین‌الملل درباره افزایش درگیری‌ها در مسجدالاقصی گفت که انتفاضه سوم در حال حاضر کلید خورده است و تشدید آن در روزهای آینده قریب‌الوقوع خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که بافت نیمه شرقی بیت‌المقدس مسلمان بوده و نیمه غربی آن یهودی‌نشین است، احساس خطر از جانب مقام‌های اسرائیلی تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است بنابراین به دلیل اختلافی که بین مسلمانان و یهودی‌ها وجود دارد، کنترل بیت‌المقدس برای نیروهای رژیم صهیونیستی دشوار شده است تا حدی که تفنگداران دریایی این رژیم برای کنترل اوضاع فراخوانده شده و به این منطقه اعزام شده‌اند.

هانی‌زاده افزود: سلاح‌های سردی که در دست فلسطینیان است، یکی از دغدغه‌های رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و دلیل آن هم کشته شدن دو خاخام اسرائیلی و اوضاع معبد صهیونیست‌ها در قدس است که همین موضوع احتمال وقوع و تشدید یک جنگ فرقه‌ای و سرنوشت‌ساز را محتمل می‌کند و دلیل دیگر آن این است که در گذشته درگیر‌ی‌ها در اراضی ۱۹۶۷ بود ولی هم اکنون به اراضی ۱۹۴۸ کشیده شده و در حال تشدید است و این امر به فروپاشی رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.

وی با اشاره به بحرانی شدن اوضاع و مقاومت جوانان فلسطینی در بیت‌المقدس گفت: آماده‌باش نیروهای نظامی و جلسات باز کابینه امنیتی نتانیاهو به صورت شبانه‌روزی برقرار است به طوری که ارتش اسرائیل تمامی نیروهای سه‌گانه خود یعنی نیروی هوایی، نیروی زمینی و نیروی دریایی خود را به حالت آماده‌باش درآورده است و نیروهای مازاد و ذخیره خود را فراخوانده است که این وضعیت به نوعی احساس خطر اسرائیل را بیش از پیش مشهود کرده است.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان با اشاره به مذاکرات منطقه‌ای تاکید کرد: اگر اسرائیل تضعیف شده و درگیر مسائل داخلی شود، به مذاکرات توجه نخواهند داشت و باید گفت که روند مذاکرات اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین تعطیل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز