خبرگزاری کار ایران

با حضور ناو گروه سی و دوم در بندر جیبوتی؛

پیام صلح و دوستی ایران به کشورهای منطقه اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۴۹۴

این ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران(جماران) به عنوان سرفرماندهی و ناو جمهوری اسلامی ایران(بوشهر) به عنوان پشتیبانی در پی حضور مقتدرانه در آب های آزاد با هدف تحکیم روابط دوستانه و اعلام پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه خلیج عدن وارد این بندر شده است.

فرمانده سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به جیبوتی تأکید کرد: هدف از پهلو گرفتن این ناوگروه در بندر جیبوتی اعلام پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه خلیج عدن است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش؛ ناخدا یکم عرشه سید حسین شریفی نسب هنگام ورود این ناوگروه رزمی به بندر جیبوتی افزود: این ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران(جماران) به عنوان سرفرماندهی و ناو جمهوری اسلامی ایران(بوشهر) به عنوان پشتیبانی در پی حضور مقتدرانه در آب های آزاد با هدف تحکیم روابط دوستانه و اعلام پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه خلیج عدن وارد این بندر شده است.

ناوگروه مزبور در مسیر انجام ماموریت محوله خود به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان پس از عبور از تنگه هرمز، راس الکوه، دریای عمان، راس الحد، دریای عربی، جزیره مصیره، راس المدرکه، مجمع الجزایر کوریا و موریا، راس المربط، بندر صلاله، المکلا، راس الفرتاک، راس الکلب، بندر عدن(یمن) و خلیج عدن امروز وارد کشور جیبوتی شد.

فرمانده سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش اظهار امیدواری کرد با اعزام ناوگروه های یاد شده به منطقه راهبردی خلیج عدن و دریای سرخ و حضور در بنادر کشورهای دوست و اسلامی از جمله جیبوتی مناسبات دو و چند جانبه بیش از پیش گسترش یابد.

وی خاطر نشان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مصمم است با حضور مداوم و مقتدرانه در آب های آزاد و بین المللی ضمن حراست از منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیام آور صلح و امنیت در منطقه حساس و راهبردی شمال اقیانوس هند و خلیج عدن باشد.

سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن از ابتدای آغاز ماموریت خود از بندرعباس تا کنون دو هزار و ۷۰۰ مایل دریایی معادل ۵ هزار و ۲۷۴ کیلومتر را طی کرده است.

شایان ذکر است بندر جیبوتی شهر آفریقایی است که در کنار دریای سرخ واقع شده و این شهر در شبه جزیره ای قرار دارد که خلیج عدن را از خیلج تاجوره جدا می کند. ۹۴ درصد از مردم جیبوتی مسلمان و اصل تسنن هستند. زبان رسمی مردم این کشور فرانسوی است، ولی عمده مردم به زبان قبایل محلی با یکدیگر صحبت می کنند.

جمهوری جیبوتی کشوری است در شاخ آفریقا که پایتخت آن بندر جیبوتی با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و ۲۳ هزار کیلومتر مربع مساحت در شرق قاره آفریقا واقع شده است.

دسترسی آسان جیبوتی به آب های بین المللی از یکسو، و ارتباط زمینی آن با کشورهای مرکزی قاره آفریقا از سوی دیگر، بر اهمیت راهبردی آن افزوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز