خبرگزاری کار ایران

عباس عبدی در همایش ملی اعتدال:

سیاستمدار اعتدالی برای راهبرد خود خط قرمز نمی‌گذارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۴۷۲

مردم باید در تصمیم‌سازی سیاسی مشارکت داشته باشند تا برای اجرای این سیاست نیازی به اعمال زور نباشد، چنین تصمیمی تصمیم سیاسی اعتدالی خواهد بود.

یک فعال سیاسی گفت: مردم باید در تصمیم‌سازی سیاسی مشارکت داشته باشند تا برای اجرای این سیاست نیازی به اعمال زور نباشد، چنین تصمیمی تصمیم سیاسی اعتدالی خواهد بود.

به گزارش ایلنا، عباس عبدی امروز در سخنرانی خود در یکی از کارگاه‌های همایش ملی اعتدال با بیان اینکه سیاست به معنای تصمیم‌گیری است، اظهار کرد: هم خود تصمیم اهمیت دارد و هم فرآیند تصمیم‌گیری.

وی در ادامه افزود: اگر در تعریف اعتدال بگوییم نه افراط و نه تفریط، راه به جایی نبرده‌ایم زیرا این تعریف تعریفی انفعالی است. ما باید اول بگوییم اعتدال چیست تا پس از آن افراط و تفریط مشخص شود.

عبدی همچنین با اشاره به اینکه اعتدال در سیاست یعنی تصمیمی که به بقا کمک کند، خاطرنشان کرد: اعتدال به معنای تلاش برای دستیابی به توسعه پایدار است. وقتی از توسعه پایدار صحبت می‌کنیم منظور توسعه همه‌جانبه است. در این توسعه حتی محیط زیست نیز مدنظر قرار می‌گیرد. اکنون نحوه بهره‌برداری ما از طبیعت به هیچ وجه اعتدالی نیست زیرا نگرانی ما هر روز از مساله آب، خاک و هوا بیشتر می‌شود.

عبدی اظهار کرد: سیاست اعتدالی مبتنی بر حداقل هزینه و حداکثر مشارکت است. راهبرد و تصمیم اعتدالی باید به گونه‌ای باشد که عقب‌نشینی در آن کم بوده و مترادف با شکست حیثیتی نباشد.

وی خاطرنشان کرد: سیاستمداری که ارتباط اجتماعی نداشته باشد نمی‌تواند تصمیم اعتدالی بگیرد. سیاستمدار باید با اقشار مختلف جامعه در ارتباط باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تصمیم اعتدالی نقدپذیر بوده و این آمادگی را دارد که مورد نقد قرار بگیرد، گفت: هر سیاستمداری که برای راهبرد خود خط قرمز بگذارد سیاستمدار اعتدالی نیست. تصمیم اعتدالی، پدیده‌ها را سیاه و سفید نمی‌بیند زیرا این نگاه موجب ایجاد خشونت می‌شود.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تصمیم سیاسی اعتدالی به لحاظ محتوایی به رفع موانع ساختاری می‌پردازد. به طور مثال اگر وابستگی بودجه دولت به نفت موجب ناپایداری در درآمدها و در نتیجه تصمیمات می‌شود باید این منابع درآمدی جایگزین شود.

عبدی در پایان با بیان اینکه تصمیم اعتدالی در سیاست داخلی نافی خشونت است زیرا خشونت جامعه را قطبی و ناپایدار می‌کند، افزود: هر تصمیمی که موجب کاهش شکاف اجتماعی شده و نوع بازی را به بازی برد برد تبدیل کند تصمیم اعتدالی خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز