خبرگزاری کار ایران

مسعود بارزانی:

کمک‌های غرب پاسخگوی نیازهای نیروهای پیشمرگه نبود

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۴۳۷

کمک‌های غرب به نیروهای پیشمرگه به هیچ عنوان پاسخ‌گوی نیازهای این نیرو‌ها نبوده است؛ سلاح‌های سنگین مورد نیاز از جمله خودروهای زرهی، هلیکوپتر و توپخانه را که برای این جنگ سرنوشت‌ساز نیاز داشتیم، دریافت نکردیم.

«مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق امروز - چهارشنبه‌ - گفت که غرب برای مقابله با شبه‌نظامیان داعش به اندازه کافی سلاح سنگین در اختیار نیروهای پیشمرگه قرار نداده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بارزانی در گفت‌وگو با شبکه خبری فرانس ۲۴، گفت که کمک‌های غرب به نیروهای پیشمرگه به هیچ عنوان پاسخ‌گوی نیازهای این نیرو‌ها نبوده است.

وی افزود که تجهیزات لازم برای مقابله با نیروهای پیشمرگه را نه به لحاظ کیفی و نه به لحاظ کمی دریافت نکرده‌ایم.

بارزانی ادامه داد: «سلاح‌های سنگین مورد نیاز از جمله خودروهای زرهی، هلیکوپتر و توپخانه را که برای این جنگ سرنوشت‌ساز نیاز داشتیم، دریافت نکردیم.»

وی همچنین گفت که فقط مردم کردستان می‌توانند درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

بارزانی افزود: «این مردم کردستان هستند که درباره آینده خود تصمیم می‌گیرند و هیچ کس اجازه مداخله درباره سرنوشت آنها را ندارد.»

رییس اقلیم کردستان عراق در ادامه گفت که جنگ تمام نشده است؛ هرچند داعش تضعیف شده اما آنها به طور کامل توانایی انجام حمله را از دست نداده‌اند.

وی همچنین گفت که جنگی که داعش به راه انداخته است، یک جنگ ایدئولوژیک است و در آن از تاکتیک‌های جدیدی استفاده می‌شود. آنها از هیچ چیزی نمی‌گذرند. داعش بی‌رحم‌ترین و ترسناک‌ترین سازمان در جهان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز