خبرگزاری کار ایران

تحلیلگر چینی:

مسئولیت عدم دستیابی به توافق هسته‌ای بر عهده غرب خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۲۸۲

با توجه به این‌که گروه‌های افراطی اطرافی مانند طالبان، القاعده و داعش کشورهای همسایه ایران مانند افغانستان، پاکستان و عراق را محاصره کرده ولی موفق به نفوذ به مرزهای ایران نشده‌اند، این مساله برای کشورهای غربی که به دنبال محکم کردن جای پای خود در منطقه هستند، بسیار گران تمام شده است و به همیت دلیل تلاش می‌کنند با در پیش گرفتن رویکرد اسلام‌هراسی، وضعیت مذهبی حاکم بر ایران را به نوعی به مساله هسته‌ای این کشور پیوند بزنند.

یک تحلیلگر چینی در آستانه پایان ضرب‌الاجل دستیابی به توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱ + ۵ تاکید کرد که چنانچه در مدت باقی‌مانده توافقی حاصل نشود، مسئولیت مستقیم آن بر عهده غرب و به ویژه آمریکا خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری نیوز وان، «سی چون هیو» کار‌شناس و تحلیلگر چینی گفت که ایران طی مذاکراتی که به ویژه طی یک سال گذشته صورت گرفته است، حسن نیت هسته‌ای خود را ثابت کرده است و چنانچه به هر دلیلی توافق مورد نظر حاصل نشود، غرب و آمریکا مسئول آن هستند.

سی افزود که غرب تلاش می‌کند از قبل مساله هسته‌ای ایران به طور حداکثری منافع خود را تامین کند و در این راستا از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند.

وی افزود که با توجه به این‌که گروه‌های افراطی مانند طالبان، القاعده و داعش کشورهای همسایه ایران مانند افغانستان، پاکستان و عراق را محاصره کرده ولی موفق به نفوذ به مرزهای ایران نشده‌اند، این مساله برای کشورهای غربی که به دنبال محکم کردن جای پای خود در منطقه هستند، بسیار گران تمام شده است و به همیت دلیل تلاش می‌کنند با در پیش گرفتن رویکرد اسلام‌هراسی، وضعیت مذهبی حاکم بر ایران را به نوعی به مساله هسته‌ای این کشور پیوند بزنند.

به گفته سی، هر چند تا پایان ضرب‌الاجل ۲۴ نوامبر زمان زیادی باقی نمانده است، امکان دستیابی به توافق هسته‌ای دور از ذهن نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز