خبرگزاری کار ایران

آیت الله العظمی جوادی آملی:

جامعه عاطفی اهل‌ خشونت نیست

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۰۴۷

جامعه‌ای که اهل اشک و روضه است عاطفی است نه جامعه ای سارق، کاذب و فتان؛ جامعه عاطفی، برای هم چاقو نمی‌کشند و این از بهترین برکات روضه است.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی در درس تفسیر خود، با بیان اینکه، حزن و خنده به خاطر اهل بیت واقعاً جامعه‌ساز است و جامعه را متمدن می‌کند.، بیان کردند: جامعه‌ای که اهل اشک و ناله و ضجه است، عطوف است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه، این مرجع تقلید امروز در ادامه سلسله جلسات مباحثتفسیری خود، جامعه عاطفی را محصول پیوند با اهل بیت علیهم السلام دانستند و بیان داشتند: جامعه‌ای که اهل اشک و روضه است عاطفی است نه جامعه ای سارق، کاذب و فتان؛ جامعه عاطفی، برای هم چاقو نمی‌کشند و این از بهترین برکات روضه است.

ایشان گفتند: در بعضی از روایات هم به این نکته اشاره شد که این از برکات کربلاست که جامعه را عطوف می‌کند؛ همان طور که فرمود در میلاد و خوشحالی ما خوشحال باشید، یک طرف دیگر این جامعه عطوف، خندان است. این جامعه خندان و با نشاط است. این جامعه‌ای که اشک و خنده آن سر جایش باشد، جامعه‌ای عطوف است و اهل چاقو کشی نیست.

ایشان افزودند: این دو عامل یعنی حزن و خنده به خاطر اهل بیت(ع) واقعاً جامعه‌ساز است و جامعه را متمدن می‌کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی، با بیان اینکه اگر عاطفه، نشاط و شادی در جامعه باشد، خشونت در جامعه نخواهد بود، بیان داشتند: جریان اهل بیت(ع) چه در عزایشان چه در میلادشان می‌توانند جامعه را هدایت کنند «یحزنون لحزننا» چه اثری دارد؟! «یفرحون لفرحنا» چه اثری دارد؟! این دو عامل واقعاً جامعه‌ساز است و جامعه را متمدن می‌کند، خشونت در اثر نبود عاطفه، شادی و نشاط است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز