خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تذکر شفاهی خبر داد؛

دو معدن کشور بیش از ۳ هزار میلیارد بدهی دارند

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۰۱۰

متأسفانه دو معدن چادرملو و گلگهر حدود ۳ هزار میلیارد و ۴۸۵ میلیون تومان بدهی دارد و باید پرداخت کند، از این رو وزارت اقتصاد و امور دارایی هم باید این موضوع را پیگیری کند.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باشگاه تراکتورسازی آذربایجان و سپاهان اصفهان دیگر باشگاه‌های معتبر لیگ برتر فوتبال هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا, نادر قاضی‌پور در حاشیه بررسی طرح الحاق تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت طی تذکری خطاب به مقداد نجف‌نژاد درباره واگذاری باشگاه‌های معتبر لیگ برتر فوتبال، گفت: آقای نجف‌نژاد حول موضوع واگذاری باشگاه‌های معتبر لیگ برتر فوتبال فقط به نام‌های استقلال و پرسپولیس اشاره داشتند. در حالیکه باشگاه‌های معتبر کشور فقط استقلال و پرسپولیس نیستند.

این نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: باشگاه تراکتورسازی آذربایجان و سپاهان اصفهان دیگر باشگاه‌های معتبر لیگ برتر فوتبال هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

در واکنش به این تذکر قاضی‌پور، مقداد نجف‌نژاد طی تذکری اعلام کرد: در فوتبال کشور باشگاه‌ها یا دولتی و یا شبه‌دولتی هستند که در بحثواگذاری‌ها باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.

در این هنگام حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد تذکر نجف‌نژاد را وارد موضوع نداسته و از هر دو نماینده درخواست کرد تا این تذکرات را حین بررسی واگذاری باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال مطرح کنند.

نادر قاضی‌پور همچنین در تذکر دیگری در خصوص دستمزد بانک گفت: بانک مرکزی دستمزد سال ۹۴ یک خانواده با دو بچه را حدود ۲ و نیم میلیون تومان تعیین کرده است. با این حال مجلس و دولت باید در بودجه سال آتی به صورتی بیاندیشند که حداقل دستمزد کارگران براساس مصوبه بانک مرکزی باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر در نوبت بودن سوالش از وزیر آموزش و پرورش، گفت: این سوال مربوط به معلمان پیش دبستانی بوده و هیأت رئیسه باید هر چه سریعتر این سوال را در دستور کار قرار دهد از طرفی دیگر تحقیق و تفحص از پالایشگاه‌ها و شرکت مهندسی ساخت و ساز تأسیسات دریایی در نوبت بوده ولی تا کنون قرائت نشده است، از این رو هیأت رئیسه باید هر چه سریعتر این گزارش را قرائت کند.

نادر قاضی پور همچنین در تذکر به وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: متأسفانه دو معدن چادرملو و گلگهر حدود ۳ هزار میلیارد و ۴۸۵ میلیون تومان بدهی دارد و باید پرداخت کند، از این رو وزارت اقتصاد و امور دارایی هم باید این موضوع را پیگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز