خبرگزاری کار ایران

سرلشگر رحیم صفوی در بزرگداشت شهید تهرانی مقدم؛

شهید تهرانی مقدم، مرد صلح و امنیت منطقه است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۹۸۵

در زمان دفاع مقدس در مقابل بحران جنگ شهرها با اقتدار موشکی ایران جلوی آسیب‌پذیری بیشتر ما را گرفت و عملیات مقابله به مثل را در راهبرد دفاعی ایران قرار داد و امنیت شهرها را پس از جنگ و پس از اشغال نظامی افغانستان که آمریکایی‌ها تصوراتی در ذهنشان بود، ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سرلشگر رحیم صفوی در حاشیه مراسم بزرگرداشت شهید تهرانی مقدم در جمع خبرنگاران گفت: من از اوایل جنگ تا زمان شهادت ارتباط نزدیکی با شهید تهرانی مقدم داشتم ایشان انسانی مومن، خردمند و دانشمند بود که زندگی و اندیشه‌اش را در راه خدمات کشور هزینه کرد.

وی شهید تهرانی مقدم را مرد صلح و امنیت منطقه نامید و افزود: ایشان در زمان دفاع مقدس در مقابل بحران جنگ شهرها با اقتدار موشکی ایران جلوی آسیب‌پذیری بیشتر ما را گرفت و عملیات مقابله به مثل را در راهبرد دفاعی ایران قرار داد و امنیت شهرها را پس از جنگ و پس از اشغال نظامی افغانستان که آمریکایی‌ها تصوراتی در ذهنشان بود ایجاد کرد و اقتدار موشکی ایران به عنوان یک عامل مهم بازدارنده در راستای دفاع و امنیت و صلح کامل در منطقه بکار گرفته شد.

دستیار فرمانده کل قوا با اشاره به خلق وخوی انسانی شهید تهرانی مقدم یادآور شد: ایشان از روحیه جهادی برخوردار بودند و در طول ده سالی که من فرماندهی کل سپاه را برعهده داشتم تفاوتی با زمان جنگشان داشتند و با همان روحیه وخلاقیت عمل می کردند.

سردار صفوی، شهید تهرانی مقدم و شهید چمران را الگوی عملی و رفتاری برای دانشجویان دانست که علم و عمل را باهم در آمیختند.

سردار سرلشگر یحیی رحیم صفوی با اشاره به مبارزات ضداستعماری و ضد استبدادی ملت ایران بعد از انقلاب مشروطه به این سو گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی دوره تجدید حیات علمی، سیاسی، فرهنگی و تمدنی جهان اسلام شروع شد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی میدان‌ها و عرصه‌های جدیدی را برای مردم گشود که زمینه‌ساز تمدن جدید اسلامی شده است که اساسش را خردورزی، علم و توجه به اندیشمندان و قشر جوان و هموار کردن استعدادهای درخشان است که یکی از این میدان ها دفاع مقدس بود.

دستیار فرمانده کل قوا با بیان اینکه جوانانی که می خواستند علم و خرد و شجاعت خود را د راوایل انقلاب نشان دهند در جنگ حضور پیدا می‌کردند یادآور شد: ۸۰درصد فرماندهان جنگ را دانشجویان تشکیل می دادند و بیش از ۱۰ هزار دانشجودر جنگ حضور داشتند و ما از همه علوم و فنون در جنگ استفاده کردیم.

سردار صفوی با تاکید بر اینکه هم اکنون ایران اسلامی در یک مرحله خیزش یا زمینه‌سازی برای پیشرفت علمی، تمدنی و الگو گرفتن برای جهان اسلام قرار گرفته ایم تصریح کرد: زمینه‌ساز این مساله توجه به جوانان بود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص علم، دانشگاه ها و وزارت علوم ابراز داشت: ایشان تاکید دارند که سرعت و شتابی که دانشگاه های ما گرفته اند نباید کاهش یابد و امیدواریم سیاستمداران ما این مساله را درک کنند چرا که غربی‌ها نمی‌خواهند ما از این سکوی پرش پرتاب شویم.

مشاور و دستیار فرمانده کل قوا در ادامه با بیان برخی خصوصیات و ویژگی‌های شهید تهرانی مقدم عنوان کرد: ایشان در بحران جنگ، شهرها اقتدار موشکی ایران را به یک قدرت امنیت بخش برای شهرهای ما تبدیل کند و در سال‌های بعد از جنگ نیز با همان روحیه جهادی نقشی بی‌بدیل در پیشرفت صنعت موشکی ایفا کرد.

سردار صفوی شهید تهرانی مقدم را مرد صلح و امنیت منطقه‌ای دانست و افزود: ایشان ایران را لنگرگاه ثبات در منطقه کردو نقشه شوم دشمنان را پس از اشغال افغانستان و عراق ناکام گذاشت چرا که دشمنان درک کرده‌اند که ایران غیر از افغانستان و عراق است.

وی با اشاره به سوابق جنگ شهید تهرانی مقدم بیان کرد: شهید تهرانی مقدم در سال ۵۹ در سوسنگرد آتش پشتیبانی را در واحدهای کوچک ساماندهی کرد و در عملیات فتح المبین توپخانه سپاه را بنیان گذاری کرد و همزمان نیز دانشکده توپخانه سپاه در اصفهان را بنیان گذاری کرد.

مشاور و دستیار فرماندهی کل قوا در ادامه به سفر خویش و محسن رفیق‌دوست وزیر سپاه وقت به سوریه و لیبی اشاره کردو یادآور شد: ما وقتی به سوریه رفتیم از حافظ اسد درخواست موشک کردیم که وی گفت روسیه از ما تعهد گرفته است که موشک به کشور طالب ندهیم ولی می توانیم به شما آموزش بدهیم در سفر لیبی چند موشک از آنها گرفتیم که به دستور مقام معظم رهبری که در آن زمان رئیس جمهور بودند دو موشک را کنار گذاشتیم و با سرپرستی شهید تهرانی مقدم مهندسی معکوس صورت گرفت و صنعت موشکی در اینجا پایه گذاری شد.

سردار صفوی در پایان خطاب به دانشجویان حاضر در نشست ضمن توصیه به شناختن و شناساندن شهدایی مانند شهید تهرانی مقدم تاکید کرد: ما باید کشور خود، منطقه و جهان را بشناسیم و از مولفه‌های قدرت کشورمان و تاریخ و انقلاب ایران آگاه باشیم.

وی ضمن ابراز تاسف بابت عدم انتقال پشتوانه های علمی به دستگاه های اجرایی گفت: ما نتوانسته ایم علم را تبدیل به ثروت و پیشرفت کنیم که دولت محترم می تواند در برنامه ششم توسعه و اجرای آن از ظرفیت دانشگاهها استفاده کند و دولت تدبیر و امید نیز می تواند در راستای مشکلات ما و بالاخص جوانان برنامه داشته باشد.

دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا با بیان اینکه دشمنان خواب هایی برای منطقه و ایران دیده اند که امیدواریم تعبیر نشود اظهار داشت: ما از رهبری صبور و آگاه، رئیس جمهوری منتخب مردم، مجلس ارزشمند و دانشگاه های خوب و مردمی هوشیار برخورداریم که امیدواریم از این گذر تاریخی عبور و به سمت ترقی و پیشرفت حرکت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز