خبرگزاری کار ایران

هاشمی نخل ابراهیمی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم؛

وزیر پیشنهادی دانشگاه را عرصه تاخت و تازهای سیاسی نمی کند / نمایندگان برای انتخاب آشتیانی کمک کننند

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۶۶

دغدغه نمایندگان درباره موضوعاتی مانند فتنه مورد توجه بوده و برای ما خط قرمز است اما با توجه به اینکه دانش آشتیانی سومین وزیر پیشنهادی است تمام نمایندگان باید برای انتخاب وی جهت تصدی وزارت علوم کمک کنند.

نماینده مردم میناب، رودان و جاسک در مجلس با اشاره به تبعیت دانش آشتیانی از مواضع رهبری بعد از سال ۸۸ گفت: وزیر پیشنهادی علوم اعلام کرد بیانیه ای مربوط حوادثسال ۸۸ را امضا نکرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم ۱۷ ماه اخیر بلاتکلیف بوده است و در شرایط کنونی ۴.۵ میلیون دانشجو و تمام اساتید دانشگاه‌ها منتظر تصمیم دولت و مجلس هستند، بنابراین باید به مقوله آرامش توجه ویژه‌ای کنند، از طرف دیگر همه به ویژه نمایندگان دغدغه‌های بسیاری در حوزه علوم دارند به ویژه نگران آن هستند که حوادثگذشته تکرار نشود و دانشگاه‌ها جولانگاه گروه‌های سیاسی نشود.

عضو کمیسیون بودجه و برنامه و محاسبات مجلس گفت: محیط دانشگاه مهم‌ترین و حساس‌ترین نقطه و بخش کشور است، افزود: قطعا نباید این مکان و این محیط دچار حواشی شود. وزیر پیشنهادی نیز در نشست‌های اخیر درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر حضور در سال ۸۸ بعد از انتخابات گفت که وقتی رهبر معظم انقلاب در این رابطه موضع‌گیری کردند بنده از این فرامین تبعیت کردم و در آن زمان به دنبال مسائل سیاسی نرفتم و قول می‌دهم که دانشگاه عرصه تاخت و تاز گروه‌های سیاسی نباشد و رونق علمی در این محیط ایجاد شود.

وی اضافه کرد: وزیر پیشنهادی علوم درباره امضاها گفته که بیانیه را امضا نکردم و قول می‌دهم علاوه بر توسعه دانشگاه‌ها توجه ویژه‌ای برای به کارگیری نیروهای مومن و علمی داشته باشم. یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب توجه به اقتدار علمی، ‌ رشد علمی، ‌اقتصاد دانش بنیان و توجه به دانشگاه‌ها است از طرفی دیگر انتظار داشتیم که رئیس جمهور برای تصدی وزارت علوم، فردی را معرفی کند که شبهه نداشته باشد ولی الان ما باید به دولت، ‌ رئیس جمهور و وزیر پیشنهادی علوم که سابقه حضور در جبهه و خدمات قابل توجه در حوزه علوم دارد ‌اعتماد کنیم.

هاشمی نخل ابراهیمی با بیان اینکه در شرایط خاصی قرار داریم و ملت انتظار دارند که به بهانه فتنه اصل نظام با مشکل مواجه نشود، گفت: البته دغدغه نمایندگان درباره موضوعاتی مانند فتنه مورد توجه بوده و برای ما خط قرمز است اما با توجه به اینکه دانش آشتیانی سومین وزیر پیشنهادی است تمام نمایندگان باید برای انتخاب وی جهت تصدی وزارت علوم کمک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز