خبرگزاری کار ایران

انتقاد پوتین از گسترش پایگاه‌های نظامی آمریکا به‌سمت روسیه

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۶۰۸

یا وزرای خارجه اروپایی نباید معاهده ضمانت آتش‌بس را میان دولت و طرف مخالف در اوکراین امضا می‌کردند، ‌یا اکنون که امضا کرده‌اند باید برای انجام مفاد آن متعهد باشند. اما وزرای خارجه اروپایی به‌جای تعهد به مفاد توافق‌نامه، تصمیم گرفتند صورت مساله را پاک کنند.

رئیس‌جمهوری روسیه امروز - دوشنبه - نسبت به خطر توسعه پایگاه‌های نظامی آمریکا در سرتاسر جهان و نزدیک مرزهای این کشور انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پرنسالاتینا، «ولادیمیر پوتین» در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی آلمانی «ای‌آر‌دی» از توسعه نظامی آمریکا و افزایش پایگاه‌های نظامی این کشور در نقاط مختلف جهان از جمله نزدیک مرزهای روسیه انتقاد کرد.

وی در مصاحبه خود با اشاره به سفر وزرای خارجه آلمان، فرانسه و لهستان در ۲۱ فوریه گذشته به اوکراین برای تضمین توافق آتش‌بس گفت: «در این راستا مایل هستم به موردی اشاره کنم. یا وزرای خارجه اروپایی نباید معاهده ضمانت آتش‌بس را میان دولت و طرف مخالف در اوکراین امضا می‌کردند، ‌یا اکنون که امضا کرده‌اند باید برای انجام مفاد آن متعهد باشند. اما وزرای خارجه اروپایی به‌جای تعهد به مفاد توافق‌نامه، تصمیم گرفتند صورت مساله را پاک کنند.»

پوتین در مصاحبه خود با این شبکه تلویزیونی آلمانی، مواضع «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر خطر روسیه برای جهان و جامعه بشریت را رد کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود که هواپیماهای آمریکایی با قابلیت حمل موشک‌های هسته‌ای همچنان به گشت‌زنی‌های خود در مسیرهای گذشته و نیز در نزدیکی مرزهای روسیه ادامه می‌دهند.

پوتین با اشاره به این‌که در سال ۲۰۰۴ از میان هفت کشور پیشنهادی به ناتو تنها دو کشور مورد پذیرش قرار گرفتند، گفت که این وقایع باعثتغییر فضای سیاسی - جغرافیایی در شرق اروپا شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز