خبرگزاری کار ایران

محمد رضا بهزادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا:

رانت بخش خصوصی خطرناک‌تر از رانت دولتی‌هاست / طی هشت سال تمام ارزش‌ها زیرسوال رفت

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۱۹۵

طی ۸ سال گذشته شاهد دولتی بودیم که نام " پاک دست " را بر خود قرار داده بود و همین امر موجب شد تا همه ارزش ها زیر سوال برود. زمانی که امکان پرداخت هزینه‌های جمعی و زیرمیزی حاصل می‌شود این امر مانند غده سرطانی رشد می‌کند و زمانی که ایجاد رانت شد امکان پرداخت زیر میزی‌ها هم فراهم می‌شود.

رییس اسبق اتاق بازرگانی تهران گفت: رانت بخش خصوصی خطرناک‌تر از رانت دولتی هاست.

محمد رضا بهزادیان، رییس اسبق اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اصلاح قوانین اتاق بازرگانی و اینکه چرا بخش خصوصی به بدنه دولت اطمینان ندارد؟، گفت: در اقتصاد کشور یکسری موضوعات حاکم است که قطعا در فضای به وجود آمده تاثیر گذاشته‌ است.

وی ادامه داد: ما باید هم اکنون شاهد حضور گروه‌هایی باشیم که با رانت مبارزه می‌کنند و قطعا باید توجه داشت که عده‌ای در همه دولت‌های گذشته رانت داشته‌اند بخصوص در ۸ سال گذشته این رانت‌ها بیشتر هم شده‌اند.

بهزادیان تصریح کرد: من به عنوان یک فعال اقتصادی باید به این مهم نیز اشاره کنم که رانت بخش خصوصی می‌تواند خطرناک‌تر از رانت دولتی باشد کما اینکه رانت هشت ساله گذشته با تغییر دولت از بین رفته است، ولی رانت بخش خصوصی هیچ مانعی در مقابلش نیست و همیشه عمر دارد.

رییس اسبق اتاق تهران تصریح کرد: زمانی که امکان پرداخت هزینه‌های جمعی و زیرمیزی حاصل می‌شود این امر مانند غده سرطانی رشد می‌کند و زمانی که ایجاد رانت شد امکان پرداخت زیر میزی‌ها هم فراهم می‌شود.

بهزادیان گفت: یکی از محرک‌هایی که در اقتصاد می‌تواند حاکم باشد این است که رانت بخش خصوصی را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه امروز در اقتصاد ایران سرمایه ناگزیر به سمت بانک‌ها می‌رود، افزود: دارایی‌های بخش خصوصی ایران در سپرده‌های کوتاه مدت و بلند مدت قرار گرفته است و مردم به یک زندگی حداقلی عادت کرده‌اند.

وی اذعان داشت: فضای کشوراین گونه نیست که فعالان پول‌هایشان را روی هم بگذارند و به تولید ناخالص ملی کشور کمک کنند زیرا به هیچ بخشی اعتماد ندارند تا این کار را انجام دهند.

بهزادیان ادامه داد: طی ۸ سال گذشته شاهد دولتی بودیم که نام مستعار پاک دست را بر خود قرار داده بود و همین امر موجب شد تا همه ارزش ها زیر سوال برود.

وی تصریح کرد: زمانی که امنیت اقتصادی باشد تولید کننده جرات می‌کند فعالیت اقتصادی کند و شغل ایجاد می‌کند و زمانی که عده زیادی سرکار رفتند دیگر دست به کارهای خلاف نمی‌زنند بنابراین باید امنیت را به فضای اقتصادی کشور بازگرداند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز