خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه آلمان؛

باید برای رسیدن به توافق جامع تا ۲۴نوامبر تلاش کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۱۵۰

واقعیت امر این است که در یک سال اخیر مذاکرات مثبت و سازنده بسیار خوبی داشته ایم و پیشرفت ها بیشتر از مذاکرات در ۹ سال قبل از آن بوده است.

وزیر امور خارجه آلمان در گفت و گو با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به اینکه آیا مذاکرات تا ۲۴ نوامبر به توافق منجر خواهد شد، افزود: همه ما باید برای رسیدن به توافق جامع تا ۲۴ نوامبر تلاش کنیم.

به گزارش ایلنا؛ اشتاین مایر ادامه داد: واقعیت امر این است که در یک سال اخیر مذاکرات مثبت و سازنده بسیار خوبی داشته ایم و پیشرفت ها بیشتر از مذاکرات در ۹ سال قبل از آن بوده است.

وزیر امور خارجه آلمان در مورد احتمال تمدید مذاکرات بعد از ۲۴ نوامبر گفت: سوال مطرح در مورد تمدید احتمالی این است که باید به تمدید دوباره مذاکرات قانع شویم، دستیابی به توافق راحت تر خواهد بود.

اشتاین مایر تصریح کرد: ایران و ۱ + ۵ تاکنون مذاکرات سازنده ای داشته اند، اما در برخی پارامترهای تعیین کننده همچنان اختلاف نظرهای قابل توجهی داریم که البته معتقدم این اختلاف ها نیز با گفت و گو قابل رفع شدن است.

وزیر امور خارجه آلمان اضافه کرد: هدف اصلی ما از مذاکرات این است که اطمینان حاصل کنیم ایران از برنامه هسته ای خود استفاده نظامی نخواهد داشت.

اشتاین مایر در پاسخ به سوالی در باره نقش روسیه در مذاکرات نهایی با ایران در موضوع هسته ای گفت: مسکو در مراحل قبلی گفت و گو ها برای حل مناقشه اتمی، نقش سازنده ای ایفا کرده است و امیدواریم این نقش همچنان تا پایان گفت و گو ها ادامه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز