خبرگزاری کار ایران

سردار ذوالقدر:

قدرتمند شدن بسیج عامل بازدارنده در برابر دشمن است / اجتماع۵۰۰هزار نفری بسیجیان در ۵ آذر

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۱۴۳

در روز اول هفته بسیج برنامه بیعت با امام با حضور در مرقد ایشان برگزار خواهد شد و همچنین اعضای حلقه صالحین با سراستاد این حلقه‌ها در تهران یعنی آیت‌الله جاودان دیدار می‌کنند و همچنین یکی از بسیجیان ما در حرکتی نمادین به صورت نمادین از جسینیه جماران تا حرم امام را روپایی می‌زنند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران گفت: بسیج متعلق به آحاد مردم بوده و هر چقدر بسیج قدرتمندتر شود بازدارندگی آن در برابر دشمن بیشتر است.

به گزارش ایلنا، نشست خبری رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج سپاه تهران در محل ستاد فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله(ص) برگزار شد.

سردار احمد ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران در این نشست با بیان اینکه انتظار ما این است که هفته بسیج متمایز از دیگر هفته‌های سال باشد، گفت: بسیج متعلق به آحاد مردم در نظام اسلامی بوده و هر میزان که بسیج قدرتمندتر شود بازدارندگی آن نیز بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: ‌بسیج امروز به عنوان یک الگوی جهانی مطرح است و این موضوعی است که مظلومان جهان به آن اذعان دارند.

وی با بیان اینکه سرمایه انسانی عظیم‌ترین و ارزشمندترین سرمایه یک کشور است، گفت: هر کشوری که نیروی انسانی خلاق و جوان داشته باشد می‌تواند حرف اول را بزند و اگر نیروی جوانی با مکتب و دین تؤام شود شتاب آن چند برابر شده به کشوری که از این توانایی‌ها برخوردار باشد قدرتمند و الگو می‌شود و کشورهای سلطه‌گر با آنها سرستیز خواهند داشت.

سردار ذوالقدر شکل‌گیری پایگاه‌های مقاومت بسیج در مساجد را نشاندهنده گره خوردن این نهاد مردمی با مکتب خواند و اظهار داشت: بسیج امروز در حوزه‌های امنیت داخلی، فرهنگی، ‌آگاهی سیاسی و سازندگی فعالیت دارد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران با بیان اینکه امروز حدود یک میلیون و ۹۸۰ هزار نفر در تهران به عنوان بسیجی ساماندهی شده‌اند، تصریح کرد: ۶۰ درصد از این میزان از برادران و ۴۰ درصد از بانوان هستند؛ از میان این بسییجیان نیز ۲۱۰ هزار نفر از اعضای کادر بسیجی ما هستند که با حکم مسئولیت ساماندهی دیگر بسیجیان را بر عهده دارند.

سردار ذوالقدر با اشاره به فعالیت ۲ هزار پایگاه بسیج در سطح تهران بزرگ افزود: ما از این ۲ هزار نقطه به عنوان سکوی فعالیت امنیتی و فرهنگی اجتماعی استفاده می‌کنیم.

وی فعالیت گردان‌های مختلف بسیج را یادآور شد و دسته‌بندی بسیجیان در این گردان‌ها را بر اساس علاقمندی آنها عنوان کرد و گفت: برخی از افراد علاقمند به فعالیت‌های نظامی هستند و برخی دیگر علاقه به حوزه‌های امنیتی دارند که به فراخور نوع علاقه در گردان‌های بسیج به کارگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در هفته بسیج برنامه مسابقات ورزشی، هنری، ‌وبلاگ‌نویسی و غیره را برگزار می‌کنیم اظهار داشت: نمایشگاه‌های عملکردی و هنری، اجرای برنامه‌های بومی و محلی از قبیل مشاوره و مسابقات فرهنگی، ارائه خدمات درمانی رایگان در درمانگاه‌های وابسته به بسیج و همچنین برگزاری ۲ هزار برنامه در طول ۷ شب از هفته بسیج در پایگاه‌ مقاومت از جمله برنامه‌های سپاه محمد رسول‌الله در هفته بسیج خواهد بود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران افزود: در روز اول هفته بسیج برنامه بیعت با امام با حضور در مرقد ایشان برگزار خواهد شد و همچنین اعضای حلقه صالحین با سراستاد این حلقه‌ها در تهران یعنی آیت‌الله جاودان دیدار می‌کنند و همچنین یکی از بسیجیان ما در حرکتی نمادین به صورت نمادین از جسینیه جماران تا حرم امام را روپایی می‌زنند.

وی اظهار داشت: در روز جمعه همایش کوهپیمایی بسیجیان را خواهیم داشت و تعدادی از دوچرخه‌سواران از استادیوم شیرودی به نماز جمعه اعزام خواهند شد. در همین روز نیز در حرکتی نمادین پیش از آغاز نماز جمعه حلقه‌های حرفه‌ای صالحین را برگزار می‌کنیم.

سردار ذوالقدر با اشاره به برنامه‌های بسیج در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: در همین راستا سعی کردیم از ۱۵ استان دعوت کنیم تا محصولات اقتصادی خود را به تهران آورده و در نمایشگاهی که روز ۹ صبح شنبه ۱ آذر در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود به نمایش گذاشته و به فروش برسانند.

وی نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس تهران، بیان مخاطرات شبکه‌های ماهواره‌ای برای دانشجویان و همچنین جلسه با نخبگان علمی بسیج را از دیگر برنامه‌های این نهاد خواند و افزود: در روز ۲ آذر نیز افتتاحیه پروژه‌های ورزشی ۹ دی را خواهیم داشت که ۲۰ پروژه آن متعلق به سپاه تهران است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران برگزاری نشست گروه‌های جهادی در زمینه‌های عمرانی، بهداشتی، خدماتی و کشاورزی و همچنین اردوی یک روزه برای خدمات‌دهی به شهرهای حوالی استان تهران و همچنین برگزاری همایش بزرگ نقش سلامت در اقتصاد مقاومتی را از جمله برنامه‌های روز ۴ هفته بسیج خواند و افزود: در روز ۴ آذر افتتاحیه جشنواره ورزشی خواهران بسیجی را خواهیم داشت که این جشنواره تا دهه فجر ادامه پیدا می‌کند و بانوان در ۸ رشته با یکدیگر به رقابت می پردازند؛ برگزاری همایش فعالین جمعیت و همچنین نشست تبیین نقش خواهران در سبک زندگی نیز از جمله برنامه‌های این روز خواهد بود.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه در روز چهارشنبه ۵ آذر اجتماع بزرگ ۵۰۰ هزار نفری اعضای بسیج را در سطح نواحی برگزار خواهیم کرد، اظهار داشت: این اجتماعات بیشتر برای نمایش اقتدار بسیج شکل خواهد گرفت؛ همچنین در این روز یادواره بانوان شهیده تهران را نیز برگزار می‌کنیم و در انتهای این روز تجدید میثاق با شهدا با حضور در گلزارهای شهیدان در سراسر تهران برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز