خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس جمهور ایران در گفتگو با ایلنا؛

از دانش آشتیانی سوال فنی و مدیریتی پرسیده نشد / اگر فیلمی وجود دارد، دولت بررسی می کند

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۰۸۵

متاسفانه بعضی از دوستان می گویند فیلمی وجود دارد و ما هر چه ما خواهش کردیم این فیلم را در صورتی که وجود دارد، در اختیار مجموعه دولت قرار دهند، قبول نکردند. قطعا اگر فیلم مستندی وجود داشته باشد که آن فیلم صرفا ساخته و پرداخته برای مخالفت با دولت نبوده، حتما مورد توجه دولت قرار می گیرد.

معاون پارلمانی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اینکه شرایط رایزنی‌های صورت گرفته بین وزارت دولت و مجلس از گذشته بهتر شده است، گفت: هنوز دغدغه‌هایی در مجلس وجود دارد که امیدواریم طی جلسات امروز و فردا و همین طور توضیحات آقای آشتیانی در روز رای اعتماد برطرف شده و سه شنبه سوت خاتمه این منازعه پرهزینه را مجلس بکشد تا وزارت علوم با تعیین وزیر به سمت ماموریت های خودش با قدرت حرکت کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مجید نصیرپور در پاسخ به این سوال که برخی از نمایندگان از مخالفت مجلس با وزیر پیشنهادی صحبت می کنند و این در حالی است که پیش‌بینی شما مغایر با نظرات نمایندگان است، گفت: من پیش‌بینی نمی‌کنم بلکه تنها اظهار امیدواری کردم. طبیعی است مجلس مجموعه متکثری است و افراد متعددی در آن وجود دارد که به تعداد تنوع همین افراد ایده نظر و مشی سیاسی متفاوت موجود است.

وی ادامه داد: دولت به تمام نظرات احترام می گذارد اما امیدواریم با توجه به پایان مهلت قانونی دولت برای تعیین تکلیف وزارت علوم، هزینه‌های بیشتری به مجموعه نظام تحمیل نشود.

معاون پارلمانی وزارت علوم افزود: تصور می کنم روند به سمتی برود تا بتوانیم رای اعتماد بگیریم با این وجود اگر رای اعتماد انجام نشد، اتفاقی رخ نداده و دولت آمادگی دارد تا از همه ظرفیت ها استفاده کند.

نصیر پور تصریح کرد: قاعدتا موضوع به عنوان یک معضل به حضور مقام معظم رهبری منتقل می شود که در آن مقطع باید منتظر بمانیم تا تکلیف مشخص گردد.

وی در پاسخ به این سوال که تاکید نمایندگان بر ضرورت برائت از فتنه چه معنایی دارد اظهار کرد: این سوال را باید از گویندگان این مبحثپرسید که تفسیر دقیقی از آن را ارائه دهند. به نظر ما در معرفی افراد برای مسئولیت های مختلف استعلام‌های قانونی از نهادهای مسئول صورت می گیرد که ختم همه منازعات است. وقتی وزارت اطلاعات و نهادهای نظارتی، صلاحیت فردی را تایید می کنند، یعنی آنکه فرد مذکور انتصابی به جریان های مورد نظر بعضی از نمایندگان ندارد.

نصیرپور خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: نمایندگان باید به همکاران و مسئولان در دستگاه های اطلاعاتی اعتماد کرده و این فرصت را برای آقای آشتیانی ایجاد کنند.

معاون پارلمانی وزارت علوم در ادامه تاکید کرد: علاوه بر این تا امروز سند قابل اتکایی که واقعا انتساب آقای آشتیانی به جریان‌های مذکور را قطعی کند، شخصا ندیده‌ام.

نصیر پور در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان مدعی به وجود تصاویر و فیلم‌هایی از حضور وزیر پیشنهادی در حوادثسال ۷۸ و ۸۸ هستند، گفت: متاسفانه بعضی از دوستان می گویند فیلمی وجود دارد و ما هر چه ما خواهش کردیم این فیلم را در صورتی که وجود دارد، در اختیار مجموعه دولت قرار دهند، قبول نکردند. قطعا اگر فیلم مستندی وجود داشته باشد که آن فیلم صرفا ساخته و پرداخته برای مخالفت با دولت نبوده، حتما مورد توجه دولت قرار می گیرد و بررسی خواهد شد.

معاون پارلمانی وزارت علوم در ادامه تاکید کرد: آقای آشتیانی هر گونه ارتباط به نامه و فیلم را رد کرده است کما اینکه در بررسی هایی که تا به حال صورت گرفته هیچ گونه سندی دال بر حمایت ایشان در جریان های مطرح شده وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فراتر از مباحثمربوط به حوادث۷۸و ۸۸ سوالات دیگری به ویژه در مسائل فنی و مدیریتی از وزیر پیشنهادی پرسیده شده است، ضمن ابراز تاسف افزود: یکی از نکات ابهام آمیز موجود همین است که وزیر پیشنهادی باید راجع به همه موضوعات پاسخگو باشد اما در جلسات تشکیل شده نوعا گرایش‌ها به سمت مقولات سیاسی است.

معاون پارلمانی وزارت علوم در ادامه خاطرنشان کرد: تا حدودی برخی از نمایندگان به لحاظ حرفه ای سوالاتی را مطرح کردند که اتفاقا ما نیز علاقه مند به آن هستیم تا از تخصص آقای آشتیانی بیشتر سوال مطرح شود چون مجلس باید به یک جمع‌بندی برسد که فرد معرفی شده توانایی مدیریتی لازم را دارد یا ندارد لذا هر چه بحثها به این سمت برود حاشیه ها کمتر می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز