خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات:

کارهای فرهنگی دشمنان نیازمند پاسخ فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۰۸۰

موقعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منحصر به فرد است و در این میان بحثامنیت فرهنگی ضرورت مورد تاکید است. / یکی از شاخص های دنیای امروز بحثانفجار اطلاعات است و هنرمندان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه باید روزبه روز تلاش خود را در تولید و بازتولید فرهنگی مضاعف کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات گفت: زمانی تجهیزات و بودجه نظامی در دنیای قدرت و سیاست حرف اول را می زد، اما امروز قدرت نرم حرف اول را در جهان می زند.

به گزارش ایلنا، وی شامگاه شنبه درجمع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان زنجان، مسئله اصلی دنیای امروز را فرهنگ خواند و افزود: فرهنگ و هویت زیربنای قدرت نرم است.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات یادآور شد: در دنیای امروز قدرت دست کسانی است که جریان ساز هستند و در این جریانها اطلاعات و محتویات را ساری و جاری می کنند و منجر به ترویج اصول و فرهنگ خود می شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون فرهنگ ما در معرض تهاجم است، تاکید کرد: مشکل دنیای غرب با مسله هسته ای ایران بیش از آنکه به مسایل نظامی، سیاسی و اقتصادی برگردد زیر بنای فرهنگی دارد.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات با اشاره به اینکه امنیت با تعامل و همکاری دسته جمعی تامین خواهد شد، بر لزوم مشارکت و همراهی همه بخش های جامعه برای تحقق امنیت تاکید کرد و گفت: موقعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منحصر به فرد است و در این میان بحثامنیت فرهنگی ضرورت مورد تاکید است.

وی ادامه داد: برای اینکه سرافرازی کشور، دین و انقلاب اسلامی در دنیا تداوم داشته باشد باید دست به دست هم داد و با هجمه های فرهنگی دشمنان مقابله و آنها را خنثی کرد.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات تصریح کرد: موج فرهنگی و هویتی با اقدامات امنیتی و اطلاعاتی متوقف نمی شود و کارهای فرهنگی دشمنان نیازمند پاسخ فرهنگی است.

وی بابیان اینکه رسانه ها باید حسگرهای هوشمند دستگاههای اطلاعاتی باشند، گفت: اصحاب رسانه باید با روشهای فرهنگی و تولید و بازتولید فرهنگی در تامین امنیت جامعه نقش خود را ایفا کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات گفت: یکی از شاخص های دنیای امروز بحثانفجار اطلاعات است و هنرمندان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه باید روزبه روز تلاش خود را در تولید و بازتولید فرهنگی مضاعف کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات خاطرنشان کرد: با اینکه در خصوص تغییرات ظاهری در جامعه و حضور فرهنگ و هویت بیگانه احساس نگرانی هست و زنگ هشداری برای متولیان فرهنگی است اما در محتوا پایه های ایمان و دین در جامعه ما استوار است.

وی با تاکید بر اینکه امنیت فرهنگی به تنهایی توسط وزارت اطلاعات تامین نخواهد شد، ادامه داد: امنیت فرهنگی توسط اصحاب فرهنگ و متولیان فرهنگی تامین خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه در مراقبت و حساسیت مسئولین و متولیان فرهنگی نسبت به رخنه های فرهنگی دشمنان دارند و معتقد هستند ایمان مردم مهمترین سد در مقابل تهاجمات بیگانگان و دشمنان نظام و کشور است.

وی تعریف و تبیین سیزده شاخص توسط رهبر معظم انقلاب را به عنوان عامل اقتدار فرهنگی مورد تحلیل قرار داد و گفت: ایمان روشن بینانه و استوار از مهمترین شاخصه های اقتدار فرهنگی تعریف شده از سوی رهبر معظم انقلاب است.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات گفت: تمامی اقدامات در تولیدات و رفتارهای فرهنگی که خللی در ایمان و اعتقادات مردم وارد کند این عمل در راستای اهداف دشمنان است.

وی یادآورشد: بین کسی که رفتارش آگاهانه یا ناآگاهانه و یا مخلوطی از این دو بوده است یا فریب خورده و یا ابزار ناچارانه دشمن شده همه را به دید دشمن نگاه نمی کنیم و در مقابله با رخنه ها روش ها و شیوهای مختلفی را در پیش خواهیم گرفت.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات افزود: در برخورد با معضلات و مشکلات فرهنگی که یکی از آنها رخنه فرهنگی است در معدود مواردی نیاز به اقدامات بزرگ خواهد بود.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است، افزود: توسعه فعالیت های فرهنگی نباید مختص یک سال خاص باشد و شاه کلید گسترش کار فرهنگی به دست متولیان فرهنگی است و باید با فرایندها و محصولات مختلف مبلغ ایمان مردم، فرهنگ ایرانی و اسلامی و شیعی بود.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات نقد وضعیت فرهنگی را ازمهمترین تاکیدات رهبرمعظم انقلاب عنوان کرد و افزود: این نقد باید توسط مراجع فرهنگی علما، اساتید، روشنفکران انقلابی، هنرمندان متعهد انجام شود.

وی تاکید کرد: اگر نقدی اتفاق می افتد باید به اصلاح امور منجر شود و نقد نباید تنش آفرین و مخرب بوده و بهانه به دست بیگانگان و غیرخودی ها بدهد و عناصر خوش نیت را از میدان بیرون ببرد.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات ادامه داد: وظیفه دستگاه اطلاعاتی شناسایی وجود جریانهای پنهان، خاموش و بطئی و ناشناس است ولی پر کردن و رفع سایر رخنه های فرهنگی وظیفه دستگاههای فرهنگی است.

وی افزود: رسانه ها مهمترین ابزار قدرت در دنیای امروز هستند و به جای حرکت در مسیر مطلوب دشمنان باید افشاگر رفتار مخرب رسانه های بیگانه شوند و وظیفه خود را در جامعه به درستی ایفا کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات بابیان اینکه رسانه ها می توانند امنیت و آرامش را در جامعه مخدوش و یا مستقر کند، افزود: در مواردی رسانه های خودی گرفتار فضاسازی رسانه های بیگانه می شوند.

وی با بیان اینکه اصحاب فرهنگ نقش اصلی خود را در کارزار فرهنگی ایفا کنند، گفت: از اطلاع رسانی درست، هوشمندانه و امید و امنیت آفرین حمایت می کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز