خبرگزاری کار ایران

در پی اعتراض ایران انجام شد؛

حذف نقشه جعلی امارات از پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۷۱۷

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به درخواست ایران نقشه جعلی را که امارات در آن نام جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس یعنی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را با نامی دیگر معرفی کرده بود حذف کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نام جعلی که امارات برای جزایر سه‌گانه در خلیج‌فارس به کار برده بود را حذف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه خبری پرس تی‌وی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به درخواست ایران نقشه جعلی را که امارات در آن نام جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس یعنی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را با نامی دیگر معرفی کرده بود حذف کرد.

امارات متحده عربی در صفحه خود در پایگاه اینترنتی آژانس از نقشه‌ای استفاده می‌کرد که در آن نام خلیج‌فارس و جزایر سه‌گانه ایران تغییر کرده بود.

پس از این اقدام امارات سازمان انرژی اتمی ایران ضمن مخالفت با آن از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست تا نام خلیج‌فارس و این جزایر سه‌گانه را باز گرداند.

بر اساس این گزارش، طبق اسناد تاریخی جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس همواره متعلق به ایران بوده و اثبات آن از طریق اسناد تاریخی، قانونی و جغرافیایی امکان‌پذیر است. این در حالی است که امارات بارها مدعی مالکیت این جزایر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز