خبرگزاری کار ایران

اوباما:

تجاوز روسیه به اوکراین تهدیدی برای جهان است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۶۵۰

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز در سخنرانی خود در نشست گروه ۲۰ اعلام کرد که اقدام‌های روسیه در قبال اوکراین متجاوزانه و تهدیدی برای امنیت جهان است.

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز - شنبه - در سخنرانی خود در نشست گروه ۲۰ با «متجاوانه» توصیف کردن اقدام‌های روسیه در برابر اوکراین، آن‌ را تهدیدی برای جهان دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از ائوروپا پرس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا امروز در سخنرانی خود در نشست گروه ۲۰ اعلام کرد که اقدام‌های روسیه در قبال اوکراین متجاوزانه و تهدیدی برای امنیت جهان است.

اوباما گفت که آمریکا رهبری کشورهایی را بر عهده دارد که با اقدام‌های روسیه مخالف هستند.

اوباما از سقوط هواپیمای «ام اچ ۱۷» مالزی که در تاریخ ۱۷ جولای گذشته در شرق اوکراین اتفاق افتاد و تمام ۲۹۸ سرنشین آنجان خود را از دست دادند، به‌عنوان یکی از اقدام‌های تهدیدگرایانه روسیه نام برد.

مقام‌های روسیه در نشست گروه ۲۰ بار دیگر هر گونه دخالت در بحران اوکراین و تنش‌های اخیر در شرق این کشور را تکذیب و اعلام کردند که از آتش‌بس به دست آمده در ماه سپتامبر گذشته میان مقام‌های اوکراین و رهبران جدایی‌طلبان دونتسک و لوهانسک حمایت می‌کنند.

«یوری اوشاکف» مشاور سیاست خارجی روسیه با رد کردن هر گونه دخالت نظامی روسیه در شرق اوکراین، از تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا و اتحادیه اروپا علیه این کشور انتقاد کرده و گفت: «همگان اذعان دارند که تحریم‌ها علیه روسیه غیرقانونی بوده، نقض منشور سازمان ملل به شمار می‌رود و از رشد اقتصادی جلوگیری می‌کند.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز