خبرگزاری کار ایران

معاذ الخطیب:

جریان سیاسی جدید مخالفان سوری آماده مذاکره با دمشق است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۷۱۸

جریان جدید مخالفان باور دارد که گفت‌و‌گوی سیاسی بهترین راه حل برای بحران سوریه است و دست خود را به سمت همه سوری‌ها دراز می‌کند.

«معاذ الخطیب» رئیس سابق ائتلاف مخالفان سوری اعلام کرد که جریان جدیدی از مخالفان سوریه شکل گرفته و آماده مذاکره با دولت سوریه است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، الخطیب در مقاله‌ای در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت که جریان جدیدی در مخالفان سوریه شکل گرفته اما هنوز این جریان نامی ندارد زیرا آنچه برایش مهم است، نتایج کار است.

وی افزود که اعضای جریان جدید به دنبال به دست آوردن جایگاه‌های سیاسی نیستند و راه حل بحران سوریه را مشارکت صوری در دولت انتقالی نمی‌دانند بلکه معتقد به راه حل توافقی هستند.

الخطیب تاکید کرد که وی هیچ مانعی در دیدار با هیچ‌کدام از مسئولان نظام حاکم بر سوریه نمی‌بیند.

وی تصریح کرد که جریان جدید وابسته به هیچ کشوری نیست و در عین حال با همه کشور‌ها در ارتباط خواهد بود.

رئیس سابق ائتلاف مخالفان سوری در ادامه نوشت که جریان جدید مخالفان باور دارد که گفت‌و‌گوی سیاسی بهترین راه حل برای بحران سوریه است و این جریان دست خود را به سمت همه سوری که به دنبال عدالت و آزادی هستند، دراز می‌کند.

وی در باره حامیان این جریان نیز گفت که دو قدرت حامی این جریان هستند: یکی همه اقشار سوریه چه مخالف چه موافق دولت و چه سکولار و چه اسلام‌گرا و همه طوایف قومی و دینی و دیگری همه طرف‌های مرتبط با تحولات سوریه.

الخطیب با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه اقرار کرد که در گذشته به لحاظ سیاسی اشتباه کرده و تصور می‌کرد که کشوری خاص سوریه را نجات می‌دهد اما به این نتیجه رسید که قدرت‌های بزرگ هر کدام دارای منافع و خطوط قرمز هستند و این‌ها برایشان مهم است.

الخطیب با تلاش برخی از مخالفان سوری برای تجزیه سوریه نیز به شدت مخالفت کرد و اتهام برخی به دولت سوریه برای تجزیه این کشور را نیز رد کرد و گفت که دولت سوریه اگر به دنبال تجزیه این کشور بود، حقوق کارمندان در مناطق تحت کنترل مخالفان را پرداخت نمی‌کرد و برق و تلفن این مناطق را نیز تامین نمی‌کرد.

بنا بر این گزارش، الخطیب از جمله نخستین افرادی بود که دو سال پیش مساله برگزاری گفت‌و‌گوی مستقیم با دولت سوریه را مطرح کرد اما مورد اعتراض مخالفان قرار گرفت و تحت فشار این مخالفان مجبور به استعفا از ریاست ائتلاف مخالفان در مارس ۲۰۱۳ شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز