خبرگزاری کار ایران

نعمت احمدی با حضور در غرفه ایلنا:

تعریف جدید انجمن صنفی، با ماهیت انجمن در تعارض است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۳۸۸

اینکه مجلس تعریف جدیدی از انجمن صنفی ارائه دهد یا آنکه دولت مجموعه جدیدی را برای آن تعریف کند دردی را درمان نکرده و فقط باعثگسترده تر شدن دولت می شود. به ویژه آنکه انجمن صنفی را از معنای استقلال خود خارج کرده و به یک نهاد و مجمع دولتی یا شبه دولتی و یا شبه حکومتی تبدیل می کند.

یک حقوقدان و وکیل دادگستری با حضور در بیستمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، ضمن بازدید از غرفه ایلنا گفت: انجمن صنفی روزنامه نگاران، خانه واقعی روزنامه نگاران دانست.

نعمت احمدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا افزود: یکی از وظایف رییس جمهوری این است اهالی مطبوعات را صاحب خانه واقعی خودشان، یعنی انجمن صنفی روزنامه نگاران کند. انجمن صنفی خانه اصلی روزنامه نگاران است و تعریف هرگونه انجمن موازی یا نظام موازی با آن مشکلی را حل نمی کند.

دکتر نعمت احمدی ضمن تاکید بر لزوم آزادی مطبوعات و رسانه ها، خواستار بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران شد و گفت: به عنوان یک عضو قدیمی این انجمن در جریان ایفای نقش انجمن برای حمایت و رشد رسانه ها و مطبوعات بودم. در حال حاضر انجمن صنفی روزنامه نگاران، فراگیرترین انجمن صنفی با بیش از ۴۵۰۰ عضو در کشور محسوب می شود.

این حقوقدان در ادامه خطاب به رییس جمهوری با اشاره به بعضی از شعارهای انتخاباتی، اعلام کرد: یکی از وظایف رئیس جمهوری این است اهالی مطبوعات را صاحب خانه واقعی خودشان یعنی انجمن صنفی روزنامه نگاران کند.

احمدی در ادامه تاکید کرد: اینکه مجلس تعریف جدیدی از انجمن صنفی ارائه دهد یا آنکه دولت مجموعه جدیدی را برای آن تعریف کند دردی را درمان نکرده و فقط باعثگسترده تر شدن دولت می شود. به ویژه آنکه انجمن صنفی را از معنای استقلال خود خارج کرده و به یک نهاد و مجموعه دولتی یا شبه دولتی و یا شبه حکومتی تبدیل می کند. در حالیکه این مساله با ماهیت یک انجمن صنفی در تعارض است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز