خبرگزاری کار ایران

عزت الله ضرغامی در مراسم تودیع از ریاست صدا و سیما:

به عملکردم نمره خوبی نمی‌دهم

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۲۳۷

کف اعتبارات صداوسیما سه هزار و دویست میلیارد تومان است اما فقط نیمی بصورت مستقیم داده می‌شود و بقیه را باید مدیران از آگهی‌های دولتی بدست بیاورند / باید مراقب بود که بعضی جریان‌های سیاسی و تندروها یا شبکه‌های ماهواره‌ای عقایدشان را در قالب مردم بیان نکنند.

عزت الله ضرغامی در سخنانی با اشاره و تشکر از عنایات رهبر معظم انقلاب به ایشان و مجموعه صدا وسیما گفت: من از رهبر معظم انقلاب برای دو نکته تشکر جدی دارم: یکی انتصاب محمد سرافراز است زیرا ایشان تخصص و تعهدشان بسیار خوب است و یک کارشناس متعهد هستند و انتخاب سرافراز به نوعی اعتماد به خانواده صداوسیماست و شاید اگر فرد دیگری از بیرون می‌آمد؛ ما در مجموعه مدیریت صداوسیما دچار یک تاخیر زمانی می‌شدیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ رئیس صدا و سیما ادامه داد: تشکر دوم من برای اظهار محبتی است که ایشان به بنده و همه کارکنان صداوسیما داشتند. اما من نسبت به انتظاراتی که رهبر انقلاب و نکاتی که ایشان در جلسات خصوصی مطرح کردند و توقعاتی که از من داشتند؛ نمره خوبی به خودم نمی‌دهم.

ضرغامی افزود: من در دوره مدیریت خود نمی‌توانم نمره خوبی به خودم بدهم و معتقدم توقعات رهبری را آنگونه که باید نتوانستم عمل کنم اما ایشان همیشه به ما لطف داشتند و همیشه به جز آقایی و بزرگواری از ایشان هیچ چیز دیگری ندیدیم و تعابیری که ایشان برای صداوسیما و رسانه ملی بیان کردند؛ سرمایه بسیار گرانبهایی است.

رئیس سابق صداوسیما با اشاره به اهمیت مردم برای صداوسیما گفت: بعداز مقام معظم رهبری؛ بزرگترین پشتوانه برای رسانه ملی مردم است و امروز رسانه ملی با مردم واقعا زندگی می‌کند مردم نیز به رسانه ملی وصل هستند و علاقه دارند. ما نیز باید قدرشناس این مردم باشیم و آنها را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: باید مراقب بود که بعضی جریان‌های سیاسی و گروه‌های تندرو یا شبکه‌های ماهواره‌ای عقاید خود را در قالب مردم بیان نکنند و برای ما مردم مجازی درست نکنند.

وی گفت: من بصورت جدی به تعادل متعقد بوده و هستم و باید خط تعادل به شکلی در صداوسیما باشد که بیشترین همگرایی بین آحاد مردم بوجود بیاید زیرا کار رسانه ملی این است که با تکیه بر مردم و برای مردم؛ توسعه و افزایش پیدا کند.

ضرغامی با اشاره به اینکه امروز این سازمان نیاز به حمایت بودجه‌ای دارد؛ گفت: کف اعتبارات برای سازمان صداوسیما درنظر گرفته شده که آن سه هزار و دویست میلیارد تومان است اما فقط نیمی از این بودجه بصورت مستقیم به صداوسیما داده می‌شود و بقیه آن را خود مدیران صداوسیما باید از آگهی‌های دولتی بدست بیاورند. اگر قرار است صداوسیما جراحی‌های بزرگی بکند و تحولی ایجاد بکند؛ باید از آن حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه صداوسیما خانه هنرمندان و متعلق به هنرمندان و اهالی هنر است؛ گفت: بسیاری از هنرمندان ما همچون ابراهیم حاتمی‌کیا؛ مسعود جعفری جوزانی ضیاالدین دری؛ محمدرضا ورزی؛ کیانوش عیاری؛ محمدعلی کشاورز و داریوش ارجمند در آثاری حضور داشتند یا آثاری ساخته‌اند که بسیار تاثیرگذار بود و حتی رهبر معظم انقلاب نیز به بعضی از این آثار نیز عنایت ویژه داشتند مانند عنایتی که ایشان به سریال دکتر قریب داشتند و به خود من گفتند که سریال دکتر قریب سریال خوبی است یا تصویری که محمدرضا ورزی از محمدعلی فروغی و نقش وی در تاریخ نشان داد؛ مورد توجه ایشان قرار گرفته بود.

ضرغامی با اشاره به اینکه باید از همه کارکنان صدا وسیما و مردم تشکر کنم و حلالیت بطلبم؛ افزود: از همه دوستان می‌خواهم که کتاب راوی سابق را که درباره صداوسیما منتشر شده و یک کتاب آموزشی و سازمانی است؛ مطالعه کنند همچنین اگر عمری باشد قصد دارم مطالب مطرح شده در افق رسانه و مباحثنظری را به شکل طرح درس در دانشکده صدا وسیما مطرح کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز