خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس در مراسم تودیع و مرافعه ضرغامی و سرافراز:

یکی از کارهای صداوسیما گسترش فهم مشترک بین مردم و مدیران دستگاه‌هاست

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۲۰۰

متاسفانه امروز بیشتر مدیران و دستگاه‌های اجرایی تصور می‌کنند که با استخدام زیاد نیرو و افزایش بودجه می‌توان کار را سامان داد اما اینگونه نیست. تا کار اقتصادی سامان پیدا نکند و به سمت کارآفرینی حرکت نکنیم؛ موفق نخواهیم بود.

علی لاریجانی در مراسم تودیع و معارفه عزت الله ضرغامی و محمد سرافراز گفت: کار رادیو و تلویزوین کار بسیار پیچیده و هنرمندانه‌ است که زحمت زیادی دارد اما ضرغامی بسیار تلاش کرد تا سازمان صدا و سیما و رادیو و تلویزیون رشد و توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز در عصر و شرایطی هستیم که شکل ارتباطات کاملا تغییر کرده است و صداو سیما نیز باید به این شرایط توجه کند. نوع تعامل با رسانه باید تغییر کند و صداوسیما هم باید خودش را در این راه به‌روز کند و ماموریت سنگینی دارد.

وی با اشاره به اینکه گسترش سبک زندگی اسلامی و ایرانی بسیار مهم است؛ گفت: اگر ما می‌خواهیم سبک زندگی اسلامی را گسترش دهیم باید در همه آثار فرهنگی و هنری بحثتذکر وجود داشته باشد البته این تذکر منافاتی با اصل سرگرمی‌سازی ندارد.

لاریجانی با اشاره به اینکه براساس گفته پیامبر گرامی اسلام(ص) سخن عقلانی بسیار مستحکم است و نفوذ خود را در مردم پیدا می‌کند؛ گفت: هرچه برنامه‌های صدا وسیما عقلانی‌تر باشد و از عقبه فکری و عقلانی بیشتری برخوردار باشد؛ قطعا بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و مردم از آن استقبال می‌کنند و حال اگر ما می‌خواهیم برنامه‌هایی بسازیم که سبک زندگی اسلامی و ایرانی را ترویج کند؛ این برنامه‌ها باید از یک عقبه عقلانی برخوردار شود و باید متلزم به عقلانیت قوی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: شرایط کشور از لحاظ اقتصادی خوب نیست و مادامی که ما به سمت تولید حرکت نکنیم؛ موفقیت زیادی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز بیشتر مدیران و دستگاه‌های اجرایی تصور می‌کنند که با استخدام زیاد نیرو و افزایش بودجه می‌توان کار را سامان داد اما اینگونه نیست. تا کار اقتصادی سامان پیدا نکند و به سمت کارآفرینی حرکت نکنیم؛ موفق نخواهیم بود. هر دستگاهی که بودجه‌اش را زیاد کند باعثپیشرفت کار نمی‌شود اما متاسفانه امروز بخش زیادی از بودجه ما جاری است اما موثر نیست.

وی با اشاره به فهم مشترک مردم و مدیران گفت: یکی از کارهای صداوسیما این است که بین مردم و مدیران دستگاه‌ها این فهم مشترک را گسترش دهد.

لاریجانی به روند مذاکرات هسته‌ای نیز گریزی زد و گفت: امروز ما در مسئله هسته‌ای یک مشی و روش عاقلانه را پیش گرفته‌ایم. آن‌ها حرف‌های زیادی می‌گویند اما واقعیت این است که ایران فضا را برای حل مسئله فراهم کرده است. هرچند اوباما حرف‌های قلدرمابانه‌ای می‌زند اما کسی که حرف قلدرمابانه می‌زند و مدعی می‌شود که زور دارد؛ دیگر نامه فدایت شوم نمی‌نویسد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها و کشورهای غربی در مذاکرات یک حرف می‌زنند و بعد در تبلیغات خود حرف دیگری می‌زنند. البته ما نباید در حرف‌های آن‌ها را در تبلیغات زیاد جدی بگیریم.

وی خطاب به محمد سرافزار(رئیس جدید سازمان صداو سیما) نیز گفت: سرافراز نیروی جوانی است و ذهن جوانی دارد. او یک نگاه استراترژیک و عمیق دارد و اینکه مقام معظم رهبری یکی از نیروهای درون صداوسیما را به عنوان مدیر انتخاب کردند؛ نشان از عنایت ایشان و اعتمادی‌ست که به مجموعه صداوسیما دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز