خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله موحدی کرمانی:

ساده زیستی و قناعت در زندگی امروز کم شده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۶۴۳

خطیب نماز جمعه تهران لحظه‌ای از امر به معروف و نهی از منکر نباید غافل باشیم و پیوسته باید خودمان را اصلاح کنیم و اگر در جامعه هم گناهی هست باید اصلاح نماییم. عزیزانی که در رأس امور هستید و مسئولیت‌های سنگینی دارید اگر غفلت کنید باید منتظر عذاب الهی در دنیا و آخرت باشید.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به عواقب ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد آدم‌های بد بر مردم مسلط می‌شوند سپس دعا مستجاب نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله موحدی کرمانی در جمع فرماندهان نیروهای مسلح با تسلیت و تعزیت ماه محرم گفت: در ارزش و اهمیت گریه برای امام حسین(ع)، همان بس که حضرت امام رضا(ع) فرمودند: ماه محرم ماهی بود که بت پرستان این ماه را احترام می‌کردند و جنگ را کنار می‌گذاشتند. در این ماه هر قدر هم که دشمنی داشتند، دست به شمشیر نمی‌بردند. یعنی این ماه حتی در جاهلیت هم محترم بوده است. اما خونها را در این ماه ریختند حرمت‌هارا شکستند و بچه‌های ما وزنان ما را اسیر کردند. خیمه‌های ما را آتش زدند و حرمت پیامبر را نگه نداشتند. این واقعه جانسوز تا قیامت، ما را در غم و اندوه فرو برده است.

وی در ادامه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اظهار داشت: تعابیری که در مورد امر به معروف و نهی از منکر آمده درمورد نماز، حج و جهاد و هیچ عبادت دیگری نیامده است روایتی از امیرالمومنین(ع) است که فرمودند: تمام کارهای خیر، در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند رطوبت دهان است در برابر یک اقیانوس، متاسفانه هشدارهای اهل بیت به گوش مردم نرفت.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به عواقب ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد آدمهای بد بر مردم مسلط می‌شوند سپس دعا مستجاب نمی‌شود بعداز رحلت پیغمبر(ص) امر به معروف و نهی از منکر ترک شد و بر سر اسلام هر آنچه که می‌دانید آمد. ائمه اگر به زندان رفتند، اگر کربلا به وجود آمد، اگر امیرالمومنین(ع) مظلوم بود، اگر بر صدیقه کبری آن همه مصیبت وارد شد، تمام بدبختی‌ها، همه و همه به همین دلیل بود امر به معروف و نهی از منکر را این طور توضیح دادند: امر به معروف یعنی بی تفاوت نبودن در مقابل گناه که یک مرحله از آن سخن است. امام خمینی(ره) این برنامه‌ریزی را کرد تا ریشه فساد را در کشور بسوزاند، امام(ره) نهی از منکر کرد و مردم هم گوش کردند و عزیز شدند. به برکت قیام و امر به معروف و نهی از منکر، مردم ایران عزیز شدند. به امام حسین(ع) می‌گفتند: نرو آقا، این همه فساد و ظلم را نمی‌توانی علاج کنی. اما امام(ع) فرمودند: من می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم. امام(ع) در کشوری که نانجیبی مثل یزید مسلط بود و جنایتکاران و خونریزانی مثل عبید‌الله بن زیاد وجود داشتند، با امر به معروف ونهی از منکر حکومت‌شان را ساقط نمود وبه بشریت تا قیامت درس عزت داد.

موحدی کرمانی با اشاره به نتیجه‌ی امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع) و شروع سقوط حکومت یزید ادامه داد: ‌کار نهضت امام حسین(ع) سریع نتیجه داد. از روز عاشورا سقوط حکومت یزید شروع شد. امام حسین(ع) با برنامه وارد شدو لذا ما هم برای کیفیت امر به معروف و نهی از منکر باید برنامه داشته باشیم ما هم باید برای از بین بردن فساد برنامه‌ بریزیم. برای ازدواج جوانان، برای معیشت مردم، باید برنامه ریزی کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران اخلاق خوب و سخاوت را دو عامل برای پیشرفت دین اسلام دانست و گفت: متاسفانه ساده زیستی و قناعت در زندگی امروز کم شده است و تشریفات و اسراف جای تعالیم اسلام را گرفته و این تشریفات مشکل آفرین شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: لحظه‌ای از امر به معروف و نهی از منکر نباید غافل باشیم و پیوسته باید خودمان را اصلاح کنیم و اگر در جامعه هم گناهی هست باید اصلاح نماییم. عزیزانی که در رأس امور هستید و مسئولیت‌های سنگینی دارید اگر غفلت کنید باید منتظر عذاب الهی در دنیا و آخرت باشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز