خبرگزاری کار ایران

هروی در گفت‌و گو با ایلنا:

پرونده تخلف بورسیه‌ها هنوز باز است / انتقاد از سکوت شورای عالی انقلاب فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۶۰۵

یکی از مهم‌ترین شوراهایی که می‌تواند در بحثبورسیه‌ها دخالت کند شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور است اما باعثتعجب است که دراین قضیه کاملا سکوت کرده است / نگرانی ما این است که نکند شورای عالی انقلاب فرهنگی به یک نهاد تشریفاتی تبدیل شده باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرونده رسیدگی به تخلفات بورسیه‌ها هنوز باز است، ضمن گلایه از سکوت معنادار شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مورد تاکید کرد: با کمک دولت همچنان پرونده بورسیه‌ها باز است اما متاسفانه شاهد این هستیم که شورای عالی انقلاب فرهنگی که خود را متولی امور آموزشی کشور می‌داند هیچ واکنشی به این اتفاقات نشان نداده است.

جواد هروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا و در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه ۳ هزار و ۷۰۰ نفر بدون گذارندن آزمون دکترا وارد این مرحله شده‌اند، تا چه اندازه پرونده بورسیه ها را مختومه می‌دانید؟ گفت: تا آنجایی که وزارت علوم هم اعلام کرده است نظر به اینکه عزیزان ما در وزارت علوم تخلفات را تایید کرده‌اند پرونده همچنان باز است و تخلفات بررسی خواهد شد.

نماینده قائنات ادامه داد: دسته بندی صورت گرفته منبی براینکه بعضی‌ها خسارت را پرداخت کنند، بعضی‌ها بودجه‌شان کنسل شود و سایرین نیز هر کدام بنا به شرایط خاصی دارند موضوع بورسیه آنها پیگیری شود. مسئولانی که در این زمینه دچار تخلف شده‌اند نیز پرونده‌شان باز است.

وی افزود: از طرف دیگر ما در روزهای گذشته مشاهده کردیم که بعضی از مسئولان دولت نهم و دهم نیز ادعا کرده‌اند که در دولت اصلاحات هم تخلفاتی در حوزه بورسیه‌ها صورت گرفته است. در این مورد باید بگویم که برای ما فرقی نمی‌کند که در چه دولتی چه تخلفی اتفاق افتاده است. تخلف به هر نحوی که ایجاد شود مخل آرامش جامعه است و بی‌اعتمادی را بین مردم رواج می‌دهد و غیر قابل جبران است. در همین راستا من معتقدم با هر روندی که ایجاد نگرانی در اذهان عمومی کند باید مقابله شود.

هروی با گلایه از سکوت معنا دار شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مورد خاطر نشان کرد: متاسفانه یکی از مهم‌ترین شوراهایی که می‌توان در این قضیه دخالت کند شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور است و براین اساس بیش از ۹۰ درصد عملکرد دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و آموزش عالی کشور در حوزه‌های مختلف و در بخش تصمیم‌گیری سیاست‌ها را پیگیری می‌کند اما باعثتعجب است که دراین قضیه کاملا سکوت کرده است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: نگرانی ما این است که نکند شورای عالی انقلاب فرهنگی به یک نهاد تشریفاتی تبدیل شده باشد که در قبال این همه هیاهویی که پیرامون وضعیت آموزش عالی در همین چند ماه گذشته و در پذیرش دانشجوهای دکترا که یک روند کاملا بی‌ضابطه را در پیش داشته صورت گرفته کاملا سکوت کرده است.

نماینده قائنات اظهار داشت: مجلس به جای خودش در قضیه بورسیه و پذیرش دانشجو در مقاطع کار‌شناسی و چه در مقاطع تحصیلات تکمیلی وارد شده است اما متاسفانه دستگاه‌هایی که به عنوان دستگاه‌های تصمیم‌گیر کشور هستند در قبال این اتفاق سکوت اختیار کرده‌اند این درحالی است که هیچ واکنشی از شورای عالی انقلاب که خود را متولی این مصوبات پیرامون این قضیه می‌داند، ندیدیم.

وی بیان داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی حتی در قبال مسائل آموزش وپرورش، حذف قانون یک تا سه درصد پژوهش و پایان نامه فروشی که این روز‌ها به وفور دیده می‌شود نیز واکنش نشان نمی‌دهد.

هروی گفت: امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه‌هایی را مشخص می‌کند مربوط به نسل اول دانشگاه است در حالی که آموزش عالی جهان در حال حاضر در نسل سوم خودش در حال حرکت است و متاسفم که برخلاف رهنمودهای مقام معظم رهبری که همین روزهای گذشته هم اشاره کردند که باید شورای عالی انقلاب فرهنگی تحول و نوسازی در نظام آموزشی کشور را پیگیری کنند این شورا سکوت معنا داری را در پیش گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز