خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

کمیته تحقیق و تفحص، اسناد تخلفات دانشجو را مسکوت گذاشت / گزارش، سیاسی و انتقام‌جویانه است

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۴۴۵

این اقدامات اثر گذار نخواهد بود و به غیر از اینکه وقت نمایندگان و مسئولان دانشگاه آزاد را بگیرد و موجب هدر رفتن بیت المال شود محصول دیگری نخواهد داشت. در دور اول تحقیق و تفحص هم رقم های قابل توجهی برای تحقیق و تفحص دریافت کردند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد با بیان اینکه اسناد تخلفات آقای دانشجو را هم به این کمیته داده بودیم، تاکید کرد: به نظر می‌رسد شائبه سیاسی در گزارش تحقیق و تفحص وجود دارد چرا که گرایش سیاسی کمیته تحقیق و تفحص با آقای دانشجو یکسان است و اینکه اگر این شائبه وجود ندارد پس چرا به دوران مدیریتی آقای دانشجو پرداخته نشده است؟

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص گزارش منتشر شده تحقیق و تفحص مجلس از دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد علمی مردم‌بنیان است که گستره علمی آن در سراسر کشور و برخی از کشورهای دنیا شکل گرفته است.

وی ادامه داد: بنیانگذار اصلی این نهاد علمی حضرت امام(ره) است و ایشان همواره تاکید داشتند که همه باید به دانشگاه آزاد کمک کنند و حتی از سوی خودشان مبلغ یک میلیون تومان کمک کردند و دانشگاه آزاد آنقدر موثر بوده است که در کشور پنج میلیون فارغ التحصیل دارد.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد با اشاره به مدیریت سی ساله عبدالله جاسبی بر این دانشگاه اظهار داشت: در طی این سال‌ها بالطبع اگر کسانی به تحقیق و تفحص روی بیاورند می‌توانند به شکل گزینشی نکاتی را در بیاورند و مطرح کنند ولی همانطور که افراد تحقیق و تفحص با ما مطرح کردند این تحقیق و تفحص مربوط به زمان مدیریتی آقایان جاسبی و دانشجو بوده است و ما در این خصوص همکاری کامل را کرده‌ایم.

عسگری افزود: در دوره مدیریتی جدید دانشگاه آزاد و هفت روز پس از آغاز به کار دکتر میرزاده، جلسه‌ای میان کمیته تحقیق و تفحص و مدیریت دانشگاه آزاد برگزار شد و طبق دستور رئیس دانشگاه آزاد من مامور به همکاری شدم و بنده نیز در این مدت همکاری کامل را با دوستان داشته‌ام.

وی با تاکید براینکه گزارش منتشر شده مربوط به دوره مدیریتی جدید دانشگاه آزاد نیست، تصریح کرد: ما دوست داشتیم بررسی‌ها بی‌طرفانه باشد و علی‌رغم همکاری ما، فقط به دوره مدیریتی آقای جاسبی پرداخته شده و درحالی که ما اسناد تخلفات آقای دانشجو را هم به این کمیته داده بودیم اما آنها دوره مدیریتی آقای دانشجو را مسکوت گذاشتند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اضافه کرد: به نظر می‌رسد شائبه سیاسی در گزارش تحقیق و تفحص وجود دارد چرا که گرایش سیاسی کمیته تحقیق و تفحص با آقای دانشجو یکسان است و اگر این شائبه وجود ندارد پس چرا به دوران مدیریتی آقای دانشجو پرداخته نشده است؟

عسگری با اشاره به پاسخ‌های چندین مرحله‌ای جاسبی به سوالات کمیته تحقیق و تفحص خاطر نشان کرد: آقای جاسبی در چند مرحله به شکل حضوری و مکتوب به گزارش تحقیق و تفحص پاسخ دادند که پاسخ‌های ایشان در این گزارش منظور نشده و ایشان مورد ظلم قرار گرفته‌اند.

وی به انتشار گزارش تحقیق و تفحص مجلس پیش از قرائت رسمی در صحن علنی مجلس اشاره کرد و ابراز داشت: در سیاسی بودن این گزارش همین بس که طبق قانون این گزارش باید در صحن علنی مطرح می‌شد اما دیدیم که گزارش ابتدا در سایت‌ها و رسانه‌های خاص به شکل متن کامل آمد و از تحقیق و تفحص استفاده سیاسی شد.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد از شکایت دانشگاه آزاد در خصوص این مسئله به ریاست مجلس و هیات رئیسه خبر داد و اضافه کرد: برای ما این مسئله تعجب‌آور نیست چرا که دلایل سیاسی در این خصوص مشهود است و آنها با این کارشان رویه قانونی مجلس را مورد هجو قرار داده‌اند و حال هیات رئیسه باید در این باره تصمیم‌گیری کند و حتی هیات رئیسه در برابر نامه رئیس کمیسیون آموزش گفته بود که گزارش پس از قرائت در صحن مجلس به مراجع ذی‌صلاح یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ‌هیات امنای دانشگاه آزاد و قوه قضاییه ارسال خواهد شد.

عسگری با یادآوری اینکه در گزارش منتشر شده تناقض‌های آشکار و کلی‌گویی‌هایی فراوانی وجود دارد، عنوان کرد: این گزارش اعتبار قانونی ندارد. به نظر می‌رسد آقای جاسبی نیز پاسخ‌هایی برای آن خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این تحقیق و تفحص به دوره مدیریتی آقای دانشجو نپرداخته شده است در حالی که شما اسناد تخلف دوران مدیریتی ایشان را در اختیار مجلس قرار داده بودید؟ گفت: به نظر می‌رسد چون دوران آقای دانشجو ایده‌آل و مورد مطالبه آنان بوده، پس از آنکه دولت اعتدال و عقلانیت بر روی کار آمد و آقای دانشجو برکنار شد و رویکرد مدیریتی جدیدی براین دانشگاه حاکم شد دوستان می‌خواهند شکست سیاسی خود را در فضاسازی‌های رسانه‌ای جبران کنند و این اقدامات سیاسی است و انتقام‌جویانه است.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در ادامه با اشاره به اقدام مجلس هفتم در تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اظهار داشت: این اقدامات اثر گذار نخواهد بود و به غیر از اینکه وقت نمایندگان و مسئولان دانشگاه آزاد را بگیرد و موجب هدر رفتن بیت المال شود محصول دیگری نخواهد داشت. در دور اول تحقیق و تفحص هم رقم های قابل توجهی برای تحقیق و تفحص دریافت کردند.

عسگری در پایان تاکید کرد: ما تابع قانون و نظام هستیم و هر تصمیمی که اتخاذ شود نصب‌العین خویش قرار می‌دهیم و البته منتظر قرائت رسمی این گزارش در صحن علنی مجلس خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز