خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با ایلنا:

هدف مذاکرات، تامین منافع ملی است / در گزارش آژانس سخنی از انحراف ایران نیامده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۳۴۷

مذاکرات هنوز در حال انجام شدن است ولی من می‌توانم درباره پروسه‌ای که تا به امروز طی شده است بگویم ما به صورت بسیار حساب‌شده و در نظر گرفتن ملاحظات ملی، موضوعات را پیگیری می‌کنیم اما همانطور که گفتم نتیجه‌گیری و ارزیابی بسیار زود است ولی ما نتایج را به مردم اعلام خواهیم کرد ولی حتما نتیجه‌ای خواهد بود که به صلاح همه ملت و کشور است و هدف تامین منافع ملی است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: در گزارش اخیر آژانس انرژی اتمی، مانند گزارش‌های قبلی در جوهره اصلی آن سخنی از خلاف و انحراف که گزارش‌های سازمان‌های نظارتی بر پایه آنها تهیه می‌شود حرفی به میان نیامده است. حتی ما در موضوعاتی فراتر از پادمان همکاری‌هایی با آژانس داشته‌ایم. ما در طرح گام‌به‌گام که ۱۸ مورد بود ۱۶ مورد آن کاملا رفع شده است و در مورد دو مورد دیگر آن نیز در حال صحبت هستیم.

بهروز کمال‌وندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اریابی‌اش از روند فعالیت‌های هسته‌ای نسبت به دولت گذشته و مذاکرات هسته‌ای گفت: به نظر من روند ما در مذاکرات، روندی ادامه‌دار است و خطوط آن کاملا مشخص است و تا جایی که من اطلاع دارم ما در راستای یک سری اهداف حرکت می‌کنیم و الان نتیجه‌گیری درباره این روند و اهداف آن بسیار زود است.

وی ادامه داد: مذاکرات هنوز در حال انجام شدن است ولی من می‌توانم درباره پروسه‌ای که تا به امروز طی شده است بگویم ما به صورت بسیار حساب‌شده و در نظر گرفتن ملاحظات ملی، موضوعات را پیگیری می‌کنیم اما همانطور که گفتم نتیجه‌گیری و ارزیابی بسیار زود است ولی ما نتایج را به مردم اعلام خواهیم کرد ولی حتما نتیجه‌ای خواهد بود که به صلاح همه ملت و کشور است و هدف تامین منافع ملی است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره مذاکرات در حال انجام مسقط و تاثیر آن در روند کلی مذاکرات گفت: هر مذاکره‌ای طبیعتا روند خودش را دارد ولی به نظر من مهمتر از زمان و مکان رویکرد طرفین مذاکره بسیار پراهمیت است که رویکرد، باید رویکردی سازنده در جهت اهداف با حفظ اصول و حقوق باشد. اگر اینگونه رویکرد در مذاکرات حاکم باشد می‌شود به نتیجه درستی امیدوار بود نتیجه‌ای که باید یک طرف آن حقوق ما باشد و طرف دیگر آن صرف نگرانی بدون اساس است.

کمال‌وندی افزود: پیگیری و برنامه مذاکرات مسقط نیز بر اساس تجربه کار و مراحل مختلف است و این روند مذاکرات به دلیل زمان و مکان تغییر عمده‌ای نخواهد کرد و موضع‌ها و حدود کار کاملا مشخص است و در این مسیر ما در حال حرکت هستیم و حقوق متقابل و نگرانی‌های احتمالی باید حل شود.

وی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما درباره برخی از اظهارنظرهای نمایندگان مجلس که می‌گویند توافق نهایی شکل گرفته است و این مذاکرات صوری است؟ ابراز داشت: این سوال را از خود این نمایندگان باید بپرسید. من تا جایی که اطلاع دارم چنین چیزی تا به حال و تا به امروز مطرح نبوده و طرح این موضوعات صحبتی است که کسی مطرح کرده است و باید از خود او درباره آن سوال کرد و اینکه بر چه اساس و مدرکی اینطور سخن می‌گوید.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که به نظر شما با وجود اختلافاتی که مطرح است احتمال دارد تا پایان ضرب‌العجل توافق نهایی صورت بگیرد؟ بیان کرد: همانطور که گفتم ارزیابی بسیار زود است. همین الان که ما در حال صحبت هستیم به هر حال مذاکراتی در حال پیگیری است و باید اطلاعاتی برسد تا ما به یک جمع‌بندی در این باره دست یابیم.

کمال‌وندی در پاسخ به این سوال که آیا امکان تمدید مذاکرات وجود دارد، تاکید کرد: ما به دنبال این نیستیم که تمدیدی صورت بگیرد هدف ما این است که در این مذاکرات به نتیجه‌ای دست یابیم ولی هنوز برای ارزیابی و نتیجه‌گیری بسیار زود است.

معاون مجلس و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی درباره گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: در این گزارش مانند گزارش‌های قبلی در جوهره اصلی آن سخنی از خلاف و انحراف که گزارش‌های سازمان‌های نظارتی بر پایه آنها تهیه می‌شود حرفی به میان نیامده است. حتی ما در موضوعاتی فراتر از پادمان همکاری‌هایی با آژانس داشته‌ایم ما در طرح گام‌به‌گام که ۱۸ مورد بود ۱۶ مورد آن کاملا رفع شده است و در مورد دو مورد دیگر آن نیز در حال صحبت هستیم.

وی در پایان عنوان کرد: در ابتدای این گزارش به این دو مورد اشاره رشده است که رسانه‌های بین‌المللی نیز آن دو مورد را پوشش داده که اگر ما دو خط اول گزارش را برداریم گزارش دقیقا چیز دیگری خواهد شد. حتی با وجود آن دو مورد نیز نشانی از اینکه جمهوری اسلامی ایران خلافی را مرتکب شده است مشخص نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز