خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم فومن در نطق میان‌دستور:

در برنامه‌ریزی، ملی شعار می‌دهیم اما در عمل جزیره‌ای فکر می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۳۳۸

دولت باید در لایحه بودجه سال آینده کل کشور قیمت نفت را واقعی ببیند. این در شرایطی است که رویکرد تدوین لایحه بودجه در این دولت نیز مانند دولت‌های گذشته تکیه بر منابع نفتی بوده و به منابع دیگر کمتر توجه شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: دولت باید در لایحه بودجه سال آینده کل کشور قیمت نفت را واقعی ببیند. این در شرایطی است که رویکرد تدوین لایحه بودجه در این دولت نیز مانند دولت‌های گذشته تکیه بر منابع نفتی بوده و به منابع دیگر کمتر توجه شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، ناصر عاشوری در صحن علنی مجلس گفت: وظیفه ما و نسل‌های بعدی نیروهای انقلاب حفظ انقلاب بوده و خواهد بود که یکی از راهکارهای آن نقش برنامه‌ریزی و مدیریت بر منابع کشور و حفظ نیروهای سرآمد و نخبگان کشور است. انقلاب اسلامی ایران ثمره مبارزات امام راحل و امت ایران اسلامی بوده که در رسیدن به پیروزی آن ملت ایران هزاران شهید به خون خفته تقدیم کرده و نتیجه آن استقلال، آزادی و نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده مردم فومن ادامه داد: حفظ انقلاب با در پیش گرفتن راهکار برنامه‌ریزی و مدیریت بر منابع کشور و حفظ نخبگان توسعه و پیشرفت و نتیجه آن رضایتمندی ملت ایران را در پی خواهد داشت. این مهم اتفاق نخواهد افتاد مگر با اتحاد، انسجام و وحدت آحاد ملت ایران و مسئولان کشور به ویژه قوای سه‌گانه.

وی تصریح کرد: در این راه باید خوب اندیشید و مثبت‌نگر بود و ملی و کلان فکر کرد. زمانی می‌توانیم به توسعه همه‌جانبه برسیم که ملی فکر کرده و به طور صحیح قانون نوشته و درست اجرا کنیم و زمانی می‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم که منافع ملی را بر منافع گروهی ترجیح دهیم و یا به عبارت بهتر منافع گروهی، سیاسی و شخصی خود را فدای منافع مردم نماییم.

عاشوری افزود: یکی از آفت‌های بزرگ این است که در برنامه‌ریزی، ملی شعار می‌دهیم ولیکن در عمل محلی و جزیره‌ای فکر می‌کنیم و این نقطه‌ضعف ما است و دیگر اینکه همه ما مقید و پایبند به اجرای قانون می‌باشیم. ویژگی‌های انقلاب اسلامی که نشأت گرفته از تفکر حسینی و فرهنگ عاشورایی است، در طول ۳۵ سال گذشته بر تقابل قدرت‌های بزرگ و پوشالی دنیا به ویژه آمریکا بوده است که با فکر براندازی نظام ایران و توطئه بر علیه آن بوده‌اند. ‌گاه در تصمیم‌گیری‌های دنیا و‌گاه در حمایت از عناصر خودفروخته داخل و‌گاه با حمایت از گروهک‌های التقاطی داخل و خارج کشور اقدامات متعدد و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری نموده‌اند که آخرین آن حمایت مالی و تسلیحاتی از گروهک انحرافی داعش بود که سبب ناامنی در برخی از کشورهای منطقه شده است.

وی ادامه داد: اهداف بلندمدت آن‌ها تضعیف نظام ایران بوده و خواهد بود که به لطف الهی و وجود رهبری خردمندانه و تیزبینی نیروهای امنیتی و نظامی نظام اسلامی، ‌ الحمدلله امنیت ایران در منطقه‌ای که هر روز در آتش و خون می‌سوزد، ستودنی است. امید است که این گروهک جانی به دست مسلمانان و کمک دولت‌های اسلامی نابود شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم خطاب به دولت گفت: لایحه بودجه را به موقع تقدیم مجلس نموده تا کمیسیون‌ها وقت کافی براساس جدول زمان‌بندی شده برای رسیدگی آن داشته باشند و پیشنهاد دارم دولت در لایحه بودجه ۹۴، ‌ قیمت نفت را واقعی دیده و حداکثر ۷۰ تا ۷۵ دلار پیش‌بینی نماید، زیرا در لایحه بودجه مانند سنوات گذشته به منابع نفتی تکیه شده و منابع دیگر کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی کشور در حال رکود و تورم می‌باشد انتظار دارم توجه برون‌رفت از رکود، ‌ مواردی در دستور کار دولت قرار گیرد. در گام اول بهتر است که یارانه اقشار توانمند حذف شده و به بخش اقتصاد جهت رونق تزریق شود، همچنین فعال نمودن پروژه‌های عمرانی در روستاهای کشور باید مورد توجه قرار بگیرد.

عاشوری با بیان اینکه ۳۰ درصد سهم تولید باید از محل درآمد یارانه‌ها پرداخت شود، افزود: متاسفانه برخلاف قانون، دولت قبلی و همچنین دولت فعلی به این مهم عمل نکردند، همچنین حمایت جدی از تولیدات صادرات‌محور جهت جذب درآمد ارزی کشور و توجه خاص به صادرکنندگان و تسهیل مقررات باید در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران کشور در شرایط سخت باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا آن‌ها کارهای عمرانی بسیاری را انجام داده‌اند.

وی گفت: به وزیر راه و شهرسازی تذکر می‌دهم که پس از گذشت ۲۰ سال از شروع ساخت آزادراه قزوین - رشت جهت تکمیل ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده این پروژه، اعتبار لازم تخصیص یابد و دستور دهند که در اجرای ۴ بانده نمودن و اجرای پل‌های روگذر جاده فومن تسریع شود.

این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: به وزیر اقتصاد و دارایی تذکر می‌دهم که در وصول مطالبات و معوقات بانکی ۸۲ هزار میلیارد تومان، تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته و به مجلس شورای اسلامی گزارش دهند. همچنین بخشی از بدهکاران شرکت‌ها هستند که دارای سابقه ۵۰ ساله تولید در کشور بوده و اکنون در شرایط بد اقتصادی دچار مشکل شده‌اند و دولت و بانک‌ها باید حساب آن‌ها را از دیگر افراد جدا کنند.

عاشوری بیان کرد: به وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکر می‌دهم که وضعیت واحدهای تعطیل شده گازرسانی را مورد بررسی قرار داده و وضعیت واحدهای نیمه‌کاره را که بیش از ۴۰ هزار واحد است را روشن کند. همچنین از رئیس جمهور درخواست دارم در سال جاری که بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ روستای کشور با مشکل بی‌آبی مواجه بوده‌اند، جهت اجرای پروژه‌های آب روستایی اقدامات لازم انجام گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: به وزیر نفت تذکر می‌دهم که جنابعالی در نطق خود در مجلس قول دادید که پروژه‌های گازرسانی روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار در سال ۹۳ آغاز شود، اما در حوزه انتخابیه اینجانب روستاهای بسیاری در حال حاضر فاقد گاز می‌باشند. همچنین لازم است از اقدامات رئیس پیشین صداوسیما آقای ضرغام تقدیر و تشکر کرده و انتصاب آقای سرافراز را به ایشان تبریک بگویم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز