خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر امور خارجه به همایش پانصد و چهلمین سالگرد روابط ایران و لهستان:

صلح طلبی و انسان دوستی بر تارک تاریخ ایران و لهستان می درخشد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۷۵

یکی از بهترین و ماندگارترین خاطره ها در جریان رویدادهای تلخ سال های جنگ جهانی دوم و مهاجرت بیش از ۱۲۰ هزار شهروند لهستانی از اتحاد جماهیر شوروی به ایران به نمایش درآمد. مردم ایران در این سال ها کوشش کردند تا با میهمان نوازی خود مرهمی بر آلام مردم رنج کشیده و خسته از فجایع انسانی جنگ عالم گیر دوم باشند.

وزیرامور خارجه کشورمان امروز(یکشنبه) در پیامی به همایش بزرگداشت پانصد و چهلمین سالگرد روابط ایران و لهستان در دفتر مطالعات وزارت امور خارجه افزود: تاریخ روابط دو کشور همواره با خاطرات شیرین و برداشت ها و تصاویر مثبت ایرانی ها و لهستانی ها در قبال یکدیگر همراه بوده است.

به گزارش ایلنا؛ ظریف در این پیام با بیان اینکه قدمت روابط دو کشور حتی از سابقه تاسیس برخی از کشورهای جهان بیشتر و طولانی تر است، آورده است: یکی از بهترین و ماندگارترین خاطره ها در جریان رویدادهای تلخ سال های جنگ جهانی دوم و مهاجرت بیش از ۱۲۰ هزار شهروند لهستانی از اتحاد جماهیر شوروی به ایران به نمایش درآمد. مردم ایران در این سال ها کوشش کردند تا با میهمان نوازی خود مرهمی بر آلام مردم رنج کشیده و خسته از فجایع انسانی جنگ عالم گیر دوم باشند.

وی افزود: مطمئنا خاطره این دوره تاریخی تا ابد در یاد و ذهن مردم دو کشور ثبت و ضبط خواهد شد و افق روشن و درخشانی را برای مراودات و تعاملات دو کشور دوست در عرصه های مختلف رقم خواهد زد.

وزیر امور خارجه در این پیام اضافه کرد: برگزاری همایش گرامیداشت پانصد و چهلمین سالگرد تاسیس روابط دو کشور را که مصادف با هفتاد و دومین سالگرد ورود مهاجران لهستانی از اتحاد جماهیر شوروی به ایران می باشد، می توان ابتکار معنادار و قابل تقدیر در راستای بزرگداشت تاریخ مناسبات و تعاملات دو کشور تلقی کرد؛ روابطی که تاکنون از مسیر دوستی خارج نشده است و امیدواریم با این پشتوانه قوی و افتخارآمیز تاریخی از یک سو و اراده و برداشت مشترک رهبران و نخبگان دو کشور از سوی دیگر نه تنها از مسیر خود خارج نشود بلکه از عمق و استحکام فزاینده برخوردار شود.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تداوم و توسعه روابط دوستانه و مودت آمیز جمهوری لهستان از برگزارکنندگان این همایش و میهمانان محترم جمهوری لهستان که با حضور خود فرصتی را برای معرفی عمق و گستره تاریخی روابط دو کشور فراهم آورده اند صمیمانه تشکر و قدردانی و موفقیت و سربلندی دو ملت بزرگ ایران و لهستان را از خداوند متعال مسالت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز