خبرگزاری کار ایران

آمریکا ورود تانک‌های روسی به اوکراین را تایید نکرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۷۸۳

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که تانک‌ها و تجهیزات نظامی روسیه در ۲۵ کیلومتری مرز شرقی اوکراین مشاهده شده اند اما هیچ گزارشی از عبور این تانک‌ها و تجهیزات به داخل اوکراین در دسترس نیست.

واشنگتن ورود نیروهای روسی به شرق اوکراین را تایید نکرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که تانک‌ها و تجهیزات نظامی روسیه در ۲۵ کیلومتری مرز شرقی اوکراین مشاهده شده اند اما هیچ گزارشی از عبور این تانک‌ها و تجهیزات به داخل اوکراین در دسترس نیست.

ساکی افزود که آمریکا در صورت تایید گزارش ورود تانک‌ها و تجهیزات نظامی روسی به شرق اوکراین، تجاوز نیروهای نظامی به خاک این کشور را محکوم می‌کند.

«آندری لیسنکو» سخنگوی ارتش اوکراین روز گذشته - جمعه - از ورود تجهیزات نظامی و نیروهای روسیه از جمله ۳۲ تانک و ۳۰ خودوری نظامی و ۱۶ قبضه خمپاره‌انداز به شرق اوکراین خبر داد.

لیسنکو گفت که پنج سرباز ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته کشته شده‌اند ولی هیچ‌یک از طرفین روسی و اوکراینی انجام عملیات نظامی در شرق اوکراین را تایید نکرده‌اند.

در همین حال، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه روز پنجشنبه گذشته فرماندهان نظامی و امنیتی را برای رایزنی درباره بهبود وضعیت کنونی اوکراین فراخواند، اما هیچ دستوری مبنی بر پیشروی صادر نکرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز