خبرگزاری کار ایران

جانشین سازمان بسیج مستضعفین:

رزمایش الی بیت المقدس در ۵۱۳ ناحیه از کشور برگزار خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۷۱۴

رزمایش الی‌بیت‌المقدس در بیش از ۵۱۳ ناحیه، توسط یک هزار و ۵۰۷ گردان واکنش سریع بیت‌المقدس اجرا می‌شود.

جانشین بسیج مستضعفین از برگزاری رزمایش الی بیت المقدس در ۵۱۳ ناحیه از کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار علی فضلی امروز در بازدید از رزمایش الی‌بیت‌المقدس با گرامی داشت یاد و خاطره ۳ هزار شهید گلگون کفن زنجان در سخنانی اظهار کرد: آمادگی گردان بیت‌المقدس که بخش رزمی و نظامی بسیجیان سراسر کشور را تشکیل می‌دهند دارای عقبه و عمق در ساختار بسیج است.

وی به نحوه شکل گیری گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس اشاره کرد و گفت: از میان دسته‌های رزمی پایگاه مقاومت بسیج که گردان‌های عاشورا والزهرا(س) را تشکیل می‌دهند گردان‌هایی که مستعدتر و برتر باشند به عنوان گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس مجوز می‌گیرند.

جانشین بسیج مستضعفین بیان کرد: رزمایش‌های امسال غیرمتمرکز بوده و در بیش از ۵۱۳ ناحیه بسیج و توسط یک هزار و ۵۰۷ گردان واکنش سریع بیت‌المقدس اجرا می‌شود که هر کدام از این نواحی به نسبت استعداد و جمعیت فرآیندی را باید بگذرانند تا تا مجوز رزمایش برایشان صادر شود.

وی ابراز کرد: برای اجرای رزمایش‌ها ۴ دوره در نظر گرفته شده که ۳ دوره آموزشی قبل از اجرای رزمایش و دوره چهارم اگر سایر مولفه‌ها انجام شود مجوز رزمایش صادر می‌شود.

فضلی با اشاره به برآورد اطلاعاتی سناریوی رزمایش عنوان کرد: بعضی از استان‌ها باید شرایط دفاعی برخی شرایط امداد و نجات و برخی دیگر نیز باید شرایط امنیتی را اجرا کنند.

وی در مورد آمادگی نیروهای سپاه اظهار کرد: در آمادگی سپاه همین بس که ایران اسلامی امروز در نهایت امنیت به سر می‌برند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در زمان کنونی تشکیل بسیج جهان اسلام عملیاتی شده است و ما امروز در یک وحدت رویه و همدلی با سایر کشورهای مسلمان به سر می‌بریم و با یکدیگر تبادل اطلاعات و فرهنگ داریم.

وی با اشاره به برخی اقدامات ابتکاری در اجرای رزمایش‌ها بیان کرد: در اجرای رزمایش‌ها سعی کردیم از حداقل مهمات بهره‌مند شویم تا مهمات را برای مواقع ضرور داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز