خبرگزاری کار ایران

باراک اوباما در مورد مذاکرات هسته ای اعلام کرد:

طی سه چهار هفته آینده، دستیابی به توافق هسته ای مشخص می شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۶۶۰

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی درباره مذاکرات ایران و ۱ + ۵‌ گفت: ‌ هنوز اینکه ما می توانیم تا پیش از ۲۴ نوامبر به توافق هسته‌ای دست یابیم یک سوال بدون پاسخ است.

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد: ‌ آمریکا به ایران چارچوبی درباره برنامه هسته‌ای اش را ارائه کرده است که این اجازه را می‌دهد که تهران به انرژی صلح‌آمیز خود دست یابد.

به گزارش ایلنا و به نقل ازخبرگزاری شینهوا اوباما اضافه کرد: ‌ اینکه قدرت های جهان و ایران قادر هستند به توافق جامع درباره برنامه هسته‌ای تهران پیش از ضرب الاجل ۲۴ نوامبر دست یابند یک سوال بدون پاسخ است.

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری اعلام کرد‌: این سوال که آیا ما می توانیم واقعا به یک توافق دست یابیم در طول سه تا چهار هفته آینده مشخص می‌شود. این اظهارات اوباما پس از پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان دوره ای عنوان شد.

وی در این اظهارات اعلام کرد: من معتقدم که هیچ گونه توافقی بهتر از یک توافق بد است.

اوباما مذاکرات پیش رو برای دست یابی به توافق را سازنده اعلام کرد و گفت: مذاکره کنندگان بین‌المللی در این مذاکرات متحد و پیوسته هستند.

وی ادامه داد: حتی کشورهایی که ما با آن‌ها اختلافاتی داریم مثل روسیه با ما هم عقیده هستند و ما با آنها همکاری می کنیم.

اوباما در ادامه اظهاراتش با اشاره به روابط پر فراز و نشیت ایران و آمریکا گفت: میان دو کشور سنت بی‌اعتمادی وجود دارد.

نهم و دهم نوامبر جان کری با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون نماینده ۱ + ۵ دیدار سه جانبه ای خواهند داشت و پس از آن دور جدید مذاکرات ایران و ۱ + ۵ در مسقط برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز