خبرگزاری کار ایران

رایزن نمایندگی ایران در سازمان ملل تشریح کرد؛

خدمات ایران به پناهندگان در نشست سازمان ملل

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۶۲۵

جمهوری اسلامی ایران همواره بر بازگشت و استقرار داوطلبانه پناهندگان در جامعه افغانستان تاکید کرده است ولی برغم اینکه اکنون بیش از یک دهه از استقرار دولت افغانستان می گذرد، میلیون ها افغانی به وطن خود بازنگشته اند و همچنان در کشورهای میزبان زندگی می کنند زیرا جامعه بین المللی تلاشهای لازم را در این باره انجام نداده و به تعهدات خود عمل نکرده است.

رایزن نمایندگی کشورمان در سازمان ملل با اشاره به سه دهه حضور پناهندگانی از همسایگان شرقی و غربی در ایران گفت: هم اکنون حدود نود و هفت درصد این پناهندگان در مناطق شهری ایران زندگی می‌کنند.

به گزارش ایلنا، مصباح انصاری در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل درباره گزارش کمیسرعالی پناهندگان، خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان و نیز مواضع اصولی تهران درقبال موضوع پناهندگان را تشریح کرد.

رایزن نمایندگی کشورمان با تاکید بر اینکه همه خدمات ارائه شده به پناهندگان افغانی و عراقی در ایران، برغم تحریم های غیرقانونی ضد کشورمان صورت گرفته است، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر بازگشت و استقرار داوطلبانه پناهندگان در جامعه افغانستان تاکید کرده است ولی برغم اینکه اکنون بیش از یک دهه از استقرار دولت افغانستان می گذرد، میلیون ها افغانی به وطن خود بازنگشته اند و همچنان در کشورهای میزبان زندگی می کنند زیرا جامعه بین المللی تلاشهای لازم را در این باره انجام نداده و به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی افزود: برای پناهندگان افغانی، بازگشتی پایدار و استقراری پویا در وطن خود، حقی لاینفک است و جمهوری اسلامی ایران در این راستا به تلاش های خود برای کمک به عینیت بخشیدن این موضوع ادامه خواهد داد.

انصاری از مهمترین اهداف جامعه جهانی را توجه به بازسازی افغانستان و زمینه سازی برای بازگشت داوطلبانه همه پناهندگان افغانی خواند.

به گزارش ایلنا، رایزن نمایندگی کشورمان در پایان با یادآوری مسئولیت های جامعه بین المللی درقبال پناهندگان افغانی مستقر در ایران، بر لزوم تامین مالی طرح های مختلف توسعه ای، آموزشی، زیست محیطی، بهداشتی، تامین تجهیزات و مانند آن برای پناهندگان افغانی مقیم ایران از سوی جامعه بین المللی تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز