خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کاخ سفید:

گزارش «وال استریت ژورنال» درباره نامه اوباما به مقام‌های ایران را تایید نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۶۰۲

جاش ارنست با اشاره به گزارش روزنامه وال استریت ژونال مبنی بر این‌که اوباما نامه‌ای محرمانه به مقام‌های ایران ارسال کرده است، گفت که نمی‌تواند یک «مکاتبه خصوصی» را تایید کند.

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال» مبنی بر ارسال نامه‌ای محرمانه توسط «باراک اوباما» رییس‌جمهوری این کشور به مقام‌های ایران را تایید نمی‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از نیوز آبزرور، جاش ارنست با اشاره به گزارش روزنامه وال استریت ژونال مبنی بر این‌که اوباما نامه‌ای محرمانه به مقام‌های ایران ارسال کرده است، گفت که نمی‌تواند یک «مکاتبه خصوصی» را تایید کند.

وی همچنین گفت که سیاست واشنگتن در قبال ایران تغییری نکرده است.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» مدعی شده بود که اوباما اواسط ماه گذشته میلادی طی نامه‌ای محرمانه به مقام‌های ایران به منافع مشترک دو کشور در مقابله با شبه‌نظامیان داعش اشاره کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند که این نامه با هدف تاکید بر تشدید مقابله با داعش و تسریع در روند مذاکرات هسته‌ای نوشته است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، این نامه تاکیدی بر این مساله است که اوباما نقش ایران را در مقابله با داعش و بیرون راندن این گروه تروریستی از مناطقی که طی ماه‌های گذشته تصرف کرده است، کلیدی می‌داند.

به گفته منابع آگاه، اوباما در این نامه تاکید کرده است که هر گونه همکاری در مبارزه با گروه داعش تا حد زیادی به حصول یک توافق جامع با گروه ۱ + ۵ در مذاکرات هسته‌ای تا ضرب‌الاجل ۲۴ نوامبر وابسته است.

منابع آمریکایی پیش از این نیز سه بار از ارسال نامه‌های محرمانه توسط اوباما به مقام‌های ایران خبر دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز