خبرگزاری کار ایران

با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره)؛

ششمین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۵۸۵

ششمین شب از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، امشب در حسینیه امام خمینی(ره)، با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

ششمین شب از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ششمین شب از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، امشب در حسینیه امام خمینی(ره)، با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین رفیعی، با اشاره به گسترش و انتشار حقایق و معارف قیام تاریخ ساز حضرت سید الشهدا(ع) پس از روز عاشورا، گفت: طلایه‌داران این فصل از قیام حسینی امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) هستند و این بزرگواران با شناخت جامعه تبلیغی، حرکت دشوار تبیین واقعیات و زدودن تحریفات را به عالمانه‌ترین و زیباترین شکل انجام دادند.

وی، تفاوت سیره تبلیغی امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کوفه، شام و مدینه را به دلیل تفاوت جامعه مخاطب خواند و افزود: اهل کوفه شناخت کافی از اهل‌بیت(ع) داشتند، بنابراین حضرت زینب(س) در خطبه تاریخی خود در ورود به این شهر، آنها را سرزنش و ملامت کرده و صفاتی نظیر فریبکاری، پیمان‌شکنی و حیله‌گیری را برای کوفیان برمی‌شمرد.

حجت‌الاسلام رفیعی شیوه تبلیغی اهل‌بیت(ع) در شام را آگاهی دادن به مردم، به دلیل آشنایی نداشتن آنها با خاندان رسالت دانست و گفت: قیام حضرت سیدالشهدا(ع) چشمه‌ای بود که در کربلا جوشید و با خطبه‌ها و روشنگری‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کوفه و شام، آب زلال آن به تشنگان تاریخ رسید.

همچنین در این مراسم آقایان سماواتی و مطیعی در سوگ شهادت جانکاه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و خاندان و یاران آن حضرت مرثیه سرایی و نوحه خوانی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز