خبرگزاری کار ایران

غضنفر رکن آبادی:

مواضع رهبری و دولت دشمن را مجبور به مذاکره با ایران کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۵۶۴

این که قدرت های ۱ + ۵ دور هم می نشینند و حرف رقیب خود را می شنوند پیروزی بزرگی است که نصیب ما شده و جمهوری اسلامی این قدرت را دارد که رودر رو با قدرت های جهان شده و حرف خود را بزند.

غضنفر رکن آبادی گفت: اسراییل ۶۶ سال است که از بحران هویت، مشروعیت و امنیت رنج برده و در تلاش برای تثبیت موجودیت خود است و با این وجود ایران با کمترین امکانات در برابر زورگویی مستکبران ایستاده است.

به گزارش ایلنا، غضنفر رکن آبادی مشاور وزیر امور خارجه روز پنجشنبه طی سخنانی در همایش بررسی تحولات غرب آسیا در قم ابراز داشت: باید با قدرت و قوت تمام ایستاده و از مواضع جمهوری اسلامی در برابر دشمنان دفاع کرد.

وی افزود: به نظامی که این چنین آبرویی را برای تک تک ایرانیان در جهان بوجود آورده است افتخار کنیم تا دشمن به این نتیجه برسد که محاصره و تحریم هیچ نتیجه ای برای او ندارد.

وی بیان داشت: این که قدرت های ۱ + ۵ دور هم می نشینند و حرف رقیب خود را می شنوند پیروزی بزرگی است که نصیب ما شده و جمهوری اسلامی این قدرت را دارد که رودر رو با قدرت های جهان شده و حرف خود را بزند.

مشاور وزیر امور خارجه در ادامه وجود ذخائر غنی نفت و گاز در خاورمیانه را زمینه ای برای طمع اندوزی و برنامه ریزی مستکبران غرب برای این منطقه ذکر کرد و افزود: خاورمیانه منطقه ای غنی از ذخائر انرژی و نفتی است و موج اسلام خواهی اهمیت زیادی به آن داده است تا شاهد طمع همیشگی قدرت های خارجی نسبت به آن باشیم و پیروزی انقلاب اسلامی ایران در طمع اندوزی مستکبران به خاورمیانه تاثیر بسیاری داشته است.

رکن آبادی گفت: شرایط امروز خاورمیانه بسیار مهم است و به عنوان افراد ایرانی، مسلمان و پیش رو در تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی شاهد توفیق های روزافزون جمهوری اسلامی هستیم.

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: ایران اسلامی می خواهد عدالت را در صحنه منطقه حاکم کرده و به فریاد مظلومان و مستضعفان برسد و این طرح با دنیا طلبی مستکبران سازگار نیست، از این رو شاهد توطئه های مختلف بر علیه نظام جمهوری اسلامی بوده ایم.

رکن آبادی همچنین اظهار داشت: طرح یهودی سازی قدس از سال های سال مطرح بوده است و امروز شاهد استمرار حرکت استقلال خواهی مردم فلسطین با توجه به شکست های پی در پی اسراییلی ها هستیم تا رژیم منحوس صهیونیستی نابود شود.

وی گفت: رهبری مدبرانه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب کشتی ایران در منطقه را رهبری کرده است و امروز باثبات ترین کشور منطقه هستیم و این در حالی است که تمام نظام سلطه در برابر ایران اسلامی صف آرایی کرده اند.

رکن آبادی با اشاره به اینکه آمریکا و انگلیس در تمام جهان به دنبال تامین امنیت اسراییل هستند، بیان داشت: اسراییل ۶۶ سال است که از بحران هویت، مشروعیت و امنیت رنج برده و در تلاش برای تثبیت موجودیت خود است و با این وجود ایران با کمترین امکانات در برابر زورگویی مستکبران ایستاده است.

وی افزود: اکنون در مرحله ای به سر می بریم که باید از همه وجدان های بیدار پرسید که ایالات متحده و سازمان های بین المللی و امنیتی دنیا که امروز ژست ضد داعش را گرفته اند به کدامیک از موازین بین المللی پای بند هستند و حمله به عراق و افغانستان با کدام مجوز شورای امنیت صورت گرفت.؟

مشاور وزیر امور خارجه گفت: ائتلاف مضحک ضد داعش بر اساس کدام مجوز بین المللی سوریه را بمباران می کند و اگر امروز ما در صحنه بین المللی قوی نباشیم قدرت های اصلی دنیا در مذاکرات سخن ما را نخواهند شنید.

رکن آبادی گفت: طرح هدف قرار دادن جمهوری اسلامی همواره در دستور کار دشمنان ما بوده است و در حین مذاکرات هم گزینه ها روی میز است و هدف دشمن نابودی کامل مقاومت در لبنان، فلسطین، شکست سوریه و سپس حمله سرنوشت ساز علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وی حفظ وحدت، همبستگی و ولایتمداری در کشور را بسیار مهم دانست و افزود: برای این که نشان دهیم در موضع حق قرار داریم باید وحدت خود را حفظ کنیم تا با عنایت اهل بیت شاهد موفقیت های بیشتر کشورمان باشیم.

وی گفت: ایران رهبری جبهه مقاومت را بر عهده دارد و این جبهه در هفت مرحله مهم زمانی و تاریخی پشت اسراییل را به عنوان نماینده نظام جهانی سلطه لرزانده و به خاک مالیده است.

سفیر سابق ایران در لبنان ابراز داشت: ایجاد رعب و وحشت از شگردهای داعش در اقدامات جنایتکارانه اش است و اولویت فعلی این گروه کشورگشایی و ایجاد سرزمین است و نیروهای داعش مورد حمایت سازمان های قوی اطلاعاتی جهان است.

وی ادامه داد: فیلم های سر بریدن آمریکایی ها توسط داعش، حساب شده است و هدف ائتلاف ضد داعش آن است که نظم نوین جهان به نفع جبهه مقاومت به رهبری ایران را بشکند و هدف دیگر جلوگیری از تحقق نظم نوین جهانی است.

وی بیان داشت: دیگر هدف ائتلاف ضد داعش، تضعیف داعش و نه نابودی آن است و آمریکا و کشورهای غربی به دنبال ایجاد جنگ در منطقه و فروش امکانات نظامی و دریافت پول های نفت برای فروش تسلیحات و ادامه حیات خود هستند.

همایش بررسی تحولات غرب آسیا، امروز به همت بسیج کارمندان سپاه علی ابن ابیطالب و با حضور اعضای بسیج کارکنان ادارات با هدف تحلیل آخرین مسائل خاورمیانه در مرکز همایش های شهرداری قم برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز