خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان محیط زیست درجمع خبرنگاران؛

بنزین آلوده کلا از چرخه تولید خارج شده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۲۷۳

دادگاه پرونده بنزین های آلوده بر مبنای شکایت تعدادی از شهروندان تشکیل شد در این دادگاه از ما به عنوان مطلع جهت تکمیل پرونده دعوت شد و ما نیز حسب وظیفه اطلاعات لازم را به دادگاه دادیم اما در خصوص شکایت در پرونده مربوطه از ما خواسته نشده و ما هم شکایتی را تنظیم نکرده ایم.

رئیس سازمان محیط زیست در پایان جلسه هیات دولت با حضور درجمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه چرا علیرغم ورود قوه قضاییه به پرونده بنزین های آلوده سازمان محیط زیست تاکنون شکایتی را انجام نداده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا معصومه ابتکار گفت: دادگاه پرونده بنزین های آلوده بر مبنای شکایت تعدادی از شهروندان تشکیل شد در این دادگاه از ما به عنوان مطلع جهت تکمیل پرونده دعوت شد و ما نیز حسب وظیفه اطلاعات لازم را به دادگاه دادیم اما در خصوص شکایت در پرونده مربوطه از ما خواسته نشده و ما هم شکایتی را تنظیم نکرده ایم.
وی گفت: با این حال ما از ماهها قبل پیگیری های لازم را انجام دادیم و با حضور در کمیسیون های مختلف مجلس از جمله بهداشت، انرژی و اصل ۹۰ اطلاعات جامع و کافی را راجع به بنزین های آلوده ارائه کردیم و خوشبختانه این بنزین ها کلا از چرخه تولید خارج شده و این مسئله باعثشده تا شهروندان ما در شهرهای بزرگ این روزها هوای بهتری را تنفس کنند این مسئله راشاخص های موجود نیز تایید می کند.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست عنوان کرد: خوشحالیم دولت تا کنون گام های مهمی را جهت سلامت مردم برداشته است. در خصوص بنزین های آلوده در مجلس بحثهای مختلفی صورت گرفته است و کمیسیون انرژی گزارش دقیقی تهیه کرد که از گزارش برخی کمیسیون ها متفاوت تر بود. ما به این که علت این تفاوت چیست ورود نمی کینم اما همواره مقابل مجلس پاسخگو بوده وهستیم و در این خصوص گزارش کاملی به دولت ارائه کردیم و در مورد پرونده بنزین های آلوده اطلاعات کامل روی پورتال دولت و سازمان حفاظت از محیط زیست قرار گرفته است.
ابتکار با بیان اینکه موضع ما در خصوص بنزین های آلوده کاملا کارشناسانه است، گفت: سازمان محیط زیست مکلف به دفاع از سلامت مردم و هوای سالم است و کماکان پیگیر این مسئله هستیم. این تنها گامهایی است که برای بهبود هوا برداشته شده اما برای رسیدن به مطلوب راه زیادی باقی مانده است برای این کار باید برنامه کاهش آلودگی هوا به شکل کامل اجرایی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز