خبرگزاری کار ایران

کارشناس انستیتو شرق شناسی روسیه:

کشورهای اروپایی برای لغو تحریم ایران لحظه شماری می کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۸۹۷

برخی از کارشناسان معتقدند موافقت نامه هسته ای تا ۲۴ ماه نوامبر(سوم آذرماه) جاری امضا نمی شود اما معتقدم که این چنین نمی شود و رییس جمهوری اسلامی ایران و آمریکا علاقمند به امضای این موافقت نامه هستند.

کارشناس انستیتو شرق شناسی روسیه روز یکشنبه در یک میزگرد سیاسی گفت: کشورهای اروپایی خواهان لغو تحریم ها علیه ایران هستند اما در این مساله به موضع آمریکا توجه می کنند.

به گزارش ایلنا، ولادیمیر ساژین با بیان اینکه رویکرد کشورهای عضو گروه ۱ + ۵ در مورد لغو تحریم های ایران متفاوت است، افزود: کشورهای اروپای غربی عضو این گروه و روسیه و چین خواهان لغو تحریم ها هستند.

وی اضافه کرد: مسکو و پکن تلاش می کنند مواضع آمریکا و اروپای غربی به ایران نزدیک شود.

وی با بیان اینکه برخی از کارشناسان معتقدند موافقت نامه هسته ای تا ۲۴ ماه نوامبر(سوم آذرماه) جاری امضا نمی شود، افزود: معتقدم که این چنین نمی شود و رییس جمهوری اسلامی ایران و آمریکا علاقمند به امضای این موافقت نامه هستند.

ساژین ادامه داد: اوباما به شدت به انعقاد این توافق نامه برای نشان دادن آن به عنوان دستاورد بزرگ دولت خود نیاز دارد.

ساژین، نکته مهم در امضای توافق نامه را لغو تحریم ها عنوان کرد و گفت: باید در توافقنامه، ساز و کار لغو تحریم ها در مورد ایران بطور مشخص قید شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز