خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام هادی غفاری در حسینیه دارالزهرا(س):

هیچ حکومتی بدون مقبولیت مردم پذیرفته نیست

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۸۶۱

هیچ حکومتی بدون مقبولیت مردم پذیرفته نیست. در واقع ادعای ما اینست که حکومت دینی از اول به شرط آنکه مورد قبول مردم باشد مشروعیت دارد. حتی اگر به عصمت علی(ع) باشیم ولی مردم ما را نخواهند به قول پیامبر(ص) باید در خانه بنشینیم، اگر غیر از این باشد ما چنین دینی را به رسمیت نمی‌شناسیم.

عضو مجمع نیروهای خط امام(ره)، با بیان اینکه هیچ حکومتی بدون مقبولیت مردم پذیرفته نیست، گفت: در واقع ادعای ما این است که حکومت دینی از اول به شرط آنکه مورد قبول مردم باشد مشروعیت دارد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام هادی غفاری در مراسم شب تاسوعا، در حسینیه دارالزهرا(س)، ظهور طالبانیسم، داعش و نظام خلافت موجود امروز را نهضت‌ها و قیام‌هایی برای دین منهای آزادی ذکر کرد.

وی با بیان اینکه این نوع دین صددرصد با موازین انسان‌گرایانه، اخلاق، عاطفه، حرمت و حریم مردم فاصله پیدا کرده و فقط با زبان گلوله سخن می‌گوید و همه پیام‌هایش با گلوله است، افزود: نهضت های شبیه طالبان و داعش را مظهر نهضت‌های دینی منهای آزادی هستند

غفاری با اشاره به اینکه مقوله آزادی در دین نهفته است اضافه کرد: هیچ حکومتی بدون مقبولیت مردم پذیرفته نیست. در واقع ادعای ما اینست که حکومت دینی از اول به شرط آنکه مورد قبول مردم باشد مشروعیت دارد. حتی اگر به عصمت علی(ع) باشیم ولی مردم ما را نخواهند به قول پیامبر(ص) باید در خانه بنشینیم، اگر غیر از این باشد ما چنین دینی را به رسمیت نمی‌شناسیم.

وی با تاکید بر این مسئله که حکومتی مشروع است که مورد قبول جامعه باشد بیان کرد: شما یک پیغمبر را نشان بدهید که با کودتای الهی قدرت را به دست گرفته باشد. ما که معتقدیم پیامبران به آسمان متصل هستند و هستی در قبضه قدرت پیامبران است اما نه فقط پیامبر ما بلکه هیچ کدام از پیامبران دیگر به روش‌های غیر مردمی هیچ کاری نکرده‌اند حتی اگر پیامبری می‌خواهد فرعون ایمان بیاورد باید راه را به او نشان دهد نه به زور تفنگ و گلوله.

غفاری ادامه داد: تفتیش عقاید و انگیزاسیون مردم جوامع غربی را نسبت به دین بدبین کرده است. این اقدامات باعثشد کلیسا از جامعه رخت بربندد و حکومت، جامعه، اخلاق و انسان همه از کلیسا بریده شده‌اند و کلیسا در یک محیط دربسته‌ای که حداکثر نفوذش هفته‌ای دو ساعت آن هم در حد یک زمزمه‌ عاشقانه کاملاً شخصی است، محصور شد بدون اینکه منشأ کمترین حرکت سیاسی و اجتماعی باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه کلمه دین از مشکک‌ترین مقولات امروز است، مشکل امروز ما در معنی کردن دین است. متأسفانه چند روز گذشته کلیپی از یک سید روحانی تماشا می‌کردم که در مراسم روضه امام حسین(ع) به آیت‌الله العظمی صانعی بی‌حرمتی کرد. این محض بی‌دینی است که ما به یک مرجع تقلید توهین کنیم به دلیل اینکه از مواضعش خوشمان نمی‌آید و رکیک‌ترین کلمات را به او بگوییم.

گفتنی است این مراسم با حضور چهره های همچون حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی، حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی خویینی‌ها و عبدالله نوری از سوی حجت‌الاسلام محتشمی‌پور در حسینیه دارالزهرا(س) برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز