خبرگزاری کار ایران

حسین مرعشی در نشست هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان استان کرمان:

مسوولیت نداریم دنیا را اصلاح کنیم، فساد اداری داخل کشور را حل کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۷۶۳

اگر مردم به احمدی نژاد رای دادند باید ببینند ۷۰۰ میلیارد دلار منابع نایاب مملکت نابود می‌شود و از دل آن بابک زنجانی هم در می‌آید، باید ببینند در سطح معاون اول رییس جمهور هم فساد مالی گسترش پیدا کرد؛ وقتی مردم این مسائل را دیدند بر می‌گردند و اصلاح می‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره بر حمایت اصلاح طلبان از دولت روحانی گفت: وظیفه‌ی ملی ما این است که هم به خاطر مملکت و هم آینده‌ی فرزندان خود از دولت حمایت کنیم.

به گزارش ایلنا، مرعشی در نشست هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان استان کرمان با تسلیت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: یکی از نواقص بزرگ سیاسی ایران کمبود تشکل‌های واقعی و اثر گذار است، البته این مختص امروز نیست و ما از آغاز مشروطیت تا امروز با بحران تشکل‌های سیاسی اثرگذارمواجه بوده‌ایم.

مرعشی افزود: ما باید انسان‌های مستقلی باشیم که دارای کرامت هستیم و فرصت زندگی به ما داده شده تا برای جامعه کار کنیم، اما چون کارهای اجتماعی و سیاسی کار جمعی است ما تصمیم می‌گیریم با هم کار مشترک انجام بدهیم.

نماینده اسبق مجلس بیان کرد: بر استقلال تک تک شما در انجام کار فردی تاکید فراوان دارم در عین این‌که در عرصه‌ی سیاسی حتما باید جمعی کار کنیم.

وی ادامه داد: فرد فرد شما باید برای زندگی خود یک تقسیم‌بندی داشته باشید؛ بخشی از وقت و توان شما باید صرف ساختن زندگی فردی خود بشود، زیرا انسانی به درد جامعه می‌خورد که خود او نیازمند نباشد.

مرعشی با اشاره به اینکه کسی که زندگی شخصی خود را نتواند بسازد برای جامعه هم نمی‌تواند مفید باشد، اظهار کرد: متاسفانه، در گذشته ایثارگری و گذشت را با کار و تلاش نکردن اشتباه گرفتیم.

عضو شورای مرکزی کارگزاران در ادامه گفت: حتما کسی که در جامعه می‌خواهد مروج عدالت و صلاح باشد، نمی‌تواند با زد و بند منافع کسب کند پس زندگی فعالان سیاسی باید منزه و عاری از آلودگی باشد.

مرعشی ادامه داد: هیج خدمتی از خدمت سیاسی برای جامعه مهم‌تر نیست؛ سیاست‌های غلط یک جامعه را زمین می‌زند و برعکس سیاستمداران صالح جامعه راارتقا می‌دهند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با تاکید بر این‌که امروز در ایران راهی جز صندوق‌های رای برای بهبود امور کشور نمی‌شناسیم گفت: دولت احمدی‌نژاد برای این بد نبود که ما در قدرت نبودیم، این کاملا طبیعی است که افراد جابجا می شوند، اما آنچه اتفاق افتاد و آن را بد می‌دانیم این بود که در دولت وی، هیچ زاویه‌ای از زوایای زندگی مردم را نمی‌بینید که در آن بمب گذاشته نشود.

استاندار سابق کرمان افزود: وقتی چنین سیاستمداران خطرناکی در کمین مردم هستند نمی‌توان گفت سیاست با زندگی مردم چه کار دارد؟

وی با اشاره به انتخابات خردادماه ۹۲ گفت: در انتخابات گذشته ما یک پیروزی مطلق برای خود تصور کرده بودیم و اصلا برای رسیدن به آن تردید نداشتیم، اینکه آیت‌الله هاشمی به عرصه‌ی مدیریت کشور بر می‌گشت. اما با آن پیروزی ما، در اقدامی غیرموجه و غیراخلاقی برخورد کردند و آن رد صلاحیت آقای هاشمی بود، این خیلی ضربه سنگینی به کشور زد.

وی افزود: اما در پاسخ به این ضربه؛ آیت الله هاشمی در خانه ننشست، قهر هم نکرد و به مردم هم نگفت رای ندهید، بلکه با امکانات باقی مانده دست به انتخاب مجدد زدیم و شکست خود را به پیروزی نسبی تبدیل کردیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان این‌که در انتخابات گذشته مخالفین ما هم شکست نسبی خوردند و اگر آیت‌الله هاشمی بود شکست مطلق می‌خوردند، اظهار کرد: با رییس جمهور شدن روحانی همه مسایل حل نشده است، برخی نمایندگان می‌توانند به دولت ضربه بزنند، دیدید که به ملایم‌ترین انتخاب آقای روحانی برای وزارت علوم چگونه ضربه زدند.

نماینده مردم کرمان در مجلس ششم ادامه داد: من گاهی برای مظلومیت دکتر روحانی دلم می‌سوزد؛ او به مردم قول داده ودارد یکی یکی گره‌ها را باز می‌کند و کشور را از ورطه‌ی نابودی نجات می‌دهد.

مرعشی گفت: با همه‌ی انتقاداتی که به برخی وزاری دولت هست باید بدانید که دولت مظلوم و تنهاست کاملا در عرصه سیاسی تنهاست و ما باید به دولت در انتخابات بعدی کمک کنیم.

وی با بیان این‌که هرکس که ملی فکر می‌کند و به امام(ره) وفادار است و به اسلام علاقمند است و برای پیشرفت کشور دل می‌سوزاند، حق ندارد از کارکرد دولت کمترین رنجشی به خود راه بدهد، اظهار کرد: برای انتخابات مجلس کسی حق ندارد کمترین کوتاهی کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس ششم با اشاره به مذاکرات هسته‌ای دولت و با بیان این‌که دولت امروز در حال رفع و رجوع پیچیده‌ترین پرونده‌ی سیاسی بعد از انقلاب است، اظهار کرد: گزارشی هست که نشان می‌دهد خسارات تحریم‌های هسته‌ای از خسارات جنگ بیشتر است. آمریکایی‌ها، اجماعی علیه ایران درست کردند که در طول جنگ نکردند؛ رییس‌جمهور دارد این گره‌ها را باز می‌کند، پس نباید به رییس مجلس بر بخورد و علیه رییس جمهور موضع بگیرد.

وی ادامه داد: ما امروز سیاستمدارانی ملی نیاز داریم کسانی که از منافع شخصی و جناحی خود گذشت کنند. رییس مجلس آیا نمی‌دانند پیام این برخورد مجلس با دکتر روحانی چیست؟ آن هم در شرایطی که دولت را برای حل یک معضل تاریخی جلو فرستادید، باید او را کمک کنید زیرا الان وقت دعواهای شخصی و جناحی نیست.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران همچنین اظهار کرد: ممکن است به کارکرد وزرا انتقاداتی باشد، اما راه ما از ناامید نشدن و وحدت خودمان می‌گذرد باید ایستادگی کنیم تا مجلس را از شخصیت‌های ملی و برجسته پر کنیم تا کمکی به دولت باشد.

مرعشی با بیان این‌که ما در درون تشکیلات باید دموکراتیک عمل کنیم گفت: خیلی از انتقادات درون جناحی است، ممکن است دوستان نظرات و انتقاداتی داشته باشند، لذا باید با سعه صدر کامل با هم بحثکنیم.

وی با بیان این‌که در مقابل رقیب هم باید برای خدمت به مردم رقابت کنیم تاکید کرد: همه این کارها باید با هدف خدمت به مردم انجام شود.

مرعشی گفت: ما با رقیب‌مان باید برای خدمت بیشتر به مردم رقابت کنیم. هدف رقابت‌های سیاسی باید خدمت باشد نه کسب قدرت سیاسی. ما یکسری راهکارها داریم رقیب ما یکسری راهکار دیگر، ما این راهکارها را در مقابل مردم به بحثمی‌گذاریم.

وی افزود: ‌ما می‌گوییم باید با دنیا تعامل کنیم، ما مسوولیتی نداریم که دنیا را اصلاح کنیم، باید همین فساد اداری داخل کشور را حل بکنیم، اما آقای احمدی نژاد می‌گوید ما می‌خواهیم جهان را اداره کنیم اینها دو دیدگاه است این را باید به مردم ارائه کنیم تا مردم باید انتخاب کنند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران افزود: ‌ اگر مردم به احمدی نژاد رای دادند باید ببینند ۷۰۰ میلیارد دلار منابع نایاب مملکت نابود می‌شود و از دل آن بابک زنجانی هم در می‌آید، باید ببینند در سطح معاون اول رییس جمهور هم فساد مالی گسترش پیدا کرد؛ وقتی مردم این مسائل را دیدند بر می‌گردند و اصلاح می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز